کد خبر: ۱۵۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۶ - 2017June 22
عضو هیأت مدیره انجمن مغز و اعصاب ایران:
شفاآنلاین :عضو هیأت مدیره انجمن مغز و اعصاب ایران در مورد داروهای بیماری ام اس در کشور با تاکید بر مناسب بودن کیفیت داروهای ایرانی گفت: پوشش بیمه برای داروهای ایرانی 95 الی 100 درصد است اما پوشش بیمه برای داروهای خارجی 60 الی 70 درصد می باشد.

دکتر سید مسعود نبوی، درباره وضعیت داروهای بیماران مبتلا به ام اس به خبرنگار شفاآنلاین گفت: طبق مصوبه ای که وجود دارد پوشش داروهای ایرانی ام اس عمدتاً 95 درصد است ولی برخی از موارد تا 100 درصد نیزمی باشد و بیمار فرانشیزی پرداخت نمی کند بنابراین پوشش خوبی در مورد داروهای ام اس داریم.

وی اظهار کرد: داروهای ایرانی که نیاز به مراحل کارآزمایی بالینی داشته اند این مسیررا طی کرده اند و داروهای خوبی هستند و متخصصین نیز برای بیماران داروهای ایرانی تجویز کرده اند و نتایج آن را هم مشاهده کرده اند و بحثی درباره داروهای ایرانی نداریم. بسیاری از بیماران ما به دلیل پوشش بیمه 95 الی 100 درصدی داروهای ایرانی از آنها استفاده می کنند و اغلب هم مشکل خاصی ندارند ولی برخی از بیماران داروهای خارجی استفاده می کنند و پوشش بیمه برای داروهای خارجی حدود 60 الی 70 درصد است.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیبMS، دانشیار نورولوژی و مدیر گروه بالینی مرکز تحقیقات مغز و اعصاب رویان ادامه داد: ولی برخی از داروهای ام اس را هنوز در ایران تولید نکرده ایم مثلاً یکی از داروهای ام اس به نام "تای سابری" که امریکایی است و خوشبختانه آن را هم دولت 70 درصد تحت پوشش بیمه قرار داده است. یک سری داروهای دیگر هم وجود دارد که قرار است به بازار بیایند و ما انتظار داریم که تا زمان تولید آن در داخل کشور، تحت پوشش مناسب بیمه قرار گیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: