کد خبر: ۱۵۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 25
‏علاقه مند کردن کودک به مطالعه یکی از مهم‌ترین وظایف پیش روی مادر است البته با یک برنامه‌ریزی دقیق، منظم و منسجم.
شفا آنلاین:شخصیت کودک از همان بدو تولد شکل می‌گیرد بنابراین والدین نقش بسزایی در تکامل شکل‌گیری شخصیت فرزندشان دارند. اغلب والدین با این تفکر که چون کودک در سنین پایین چیزی متوجه نمی‌شود، مدام این مساله را به زمان‌های بزرگسالی کودک موکول می‌کنند درحالی که شخصیت هر فرد باید از ابتدای تولد پایه‌ریزی شود بنابراین بهتر است کودک را از همان اوایل با یکی از بهترین راهکارهای رسیدن  به تکامل و رشد اخلاقی آشنا کنیم.

 

‏به گزارش شفا آنلاین:علاقه مند کردن کودک به مطالعه یکی از مهم‌ترین وظایف پیش روی مادر است البته با یک برنامه‌ریزی دقیق، منظم و منسجم. از آنجا کودک به علت عدم داشتن شناخت کافی از جهان ‏پیرامون، بیشتر تحت تاثیر محیط اطرافش قرار می گیرد بهتر است والدین بستر مناسبی را برای علاقه مند ‏کردن کودکشان به مطالعه  فراهم آورند.


چه علتی دارد که کودک ما با علاقه تمام، زمانش را در طی شبانه روز به برنامه های تلویزیون و کامپیوتر و ‏اینترنت و  اختصاص می دهد اما نوبت به مطالعه و کتابخوانی که می رسد بی حوصله و بی انگیزه می شود؟

 

دلیل این مساله را باید در خود جستجو کرد طبیعی است که والدینی که برای سرگرم کردن کودک از همان ابتدا به تلویزیون و تلفن همراه و... متوسل می‌شوند و کتابخوابی منظم و منسجم برای کودک در برنامه فرزندپروری آنها جایی دارد، در سنین بزرگسالی نیز کودک  علاقه خاصی به خواندن و مطالعه نخواهد داشت.

** سمیرا اکبرزاده، درمانگر شناختی و رفتاری

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: