کد خبر: ۱۵۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 26
یک دمنوش برای بالا بردن سوخت و سازکه خودتان در منزل بتوانیدآماده کنید رادر اینجا معرفی میکنیم .
شفا آنلاین:اگر جزو آن دسته افرادی هستید که به دنبال کاهش وزن هستید باید بدانید کاهش وزن اصولی باید چندین نکته را در بر داشته باشد . یکی از این نکات افزایش متابولیسم <Increased metabolism>و سوخت ساز بدن است .

به گزارش شفا آنلاین:تا زمانی که ورودی و خروجی بدن شما همخوانی نداشته باشند به هیچ عنوان نمیتوانید به کاهش وزن پایدار دست یابید . اگر مداوم از رژیمهای فوق کم کالری و بدون ورزش استفاده کنید درواقع سوخت و ساز بدن خود را بالا نبرده اید و همین امرباعث میشود بعد از گذشت یک مدت وزن شما ثابت شده و حتی دیگر کم تر نشود . حتی در مواردی بعد ازرهایی از رژیم وزن به عدد قبل برمیگردد و علت این موضوع همان عدم کنترل و افزایش سوخت و ساز بدن است .

یک دمنوش برای بالا بردن سوخت و سازکه خودتان در منزل بتوانیدآماده کنید رادر اینجا معرفی میکنیم .موادلازم برای این دمنوششامل : زیره ، دارچین ، زنجبیل ، چای سبز و ... است. از مهمترین مواردی که به افزایش سوخت و ساز از جنبه ی تغذیه ای کمک می کند مصرف گرمی جات و ادویه هایی مثل زنجبیل و داارچین و زیره است . این ادویه ها به دلیل بالا بردن سوخت و ساز بدن در طی رژیم پیشنهاد می شوند .

دارچین معروف به کاهنده ی کلسترول و چربیهای بد خون نیز هست . به همین دلیل برای کسانی که مبتلا به چربی خون هستند هم به عنوان یک ماده ی موثر گیاهی بخصوص درطب سنتی توصیه میشود .کلسیم ،آهن، منیزیم ویتامینهای k ,و c در این ماده ی غذایی به وفور وجود دارد . به همین علت کمخونی و حتی ضعف در دست و پاها را تا حد زیادی به دلیل ذخیره ی کلسیم بالا میبرد .

زنجبیل هم یکی از ادویه های عالی و منحصر به فرد با ترکیب گرمازایی بالا است که برای افرادی با مزاج سرد بسیار مناسب است . ضدتهوع و استفراغ ، ضد التهاب ، ضد سرماخوردگی و ... است . منبع خوبی از ویتامینهای ث و گروه ب محسوب میشود و در مواد خوراکی این دمنوشی که معرفی میکنیم یک جزو بسیار مهم به حساب می اید .

دانه ی زیره ی سبز و یا عرق زیره کی دیگر از مواد خوراکی دمنوش محسوب میشود . دانه های زیره حتی به هضم مفید و موثر غذا کمک میکند و میتوان جویدن چند دانه ی زیره بعد از یک غذای سنگین به هضم آن سرعت بخشید. زیره معمولا به عنوان ماده ی موثر چربی سوز در قرصهای چربی سوز ایفای نقش میکند و به همین علت دراین دمنوش از عرق زیره و یا دانه های آن بهتر است استفاده کنید .

پزشک آنلاین

پروانه کاظمی [ کارشناس تغذیه ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: