کد خبر: ۱۵۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 24
باید توجه داشت که در آینده سلول‌های بنیادی می‌تواند جایگزین برخی از داروها باشد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه استفاده از سلول‌های بنیادی در عرصه درمان بیماری‌ها به انقلاب جدیدی می‌انجامد، گفت: سلول‌های بنیادی علاوه ‌بر اینکه جایگزین برخی داروها خواهد شد، ارزبری را نیز کاهش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین،‌ صیاد یوسفی روز چهارشنبه در حاشیه همایش دو روزه کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به این که موضوع سلول‌های بنیادی(Stem Cells) نوپا و جدید است، ولی با این وجود موفقیت های مناسبی در ایران حاصل شده، گفت: باید توجه داشت که در آینده سلول‌های بنیادی می‌تواند جایگزین برخی از داروها باشد.

وی کاهش ارزبری را یکی دیگر از اثرات سلول درمانی عنوان کرد و گفت: این درمان ارزبری را کاهش می‌دهد و شغل ایجاد می‌کند و می تواند مشکلات کمتری برای بیمار به همراه داشته باشد.

مسئول مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت(Ministry of Health) گفت: استفاده از سلول‌های بنیادی به‌جای بسیاری از روش‌های درمانی، انقلاب جدیدی در ایران و جهان رقم می‌زند و نتایج مؤثری را به همراه دارد.

وی ادامه داد: سالانه حدود چندین هزار میلیارد تومان برای بیماران مبتلا به سرطان(Cancer) هزینه می‌شود که پیشرفت سلول‌های بنیادی و جایگزینی آن با داروهای موجود، می‌تواند خدمت بزرگی به درمان بیمارانی همچون بیماران سرطانی کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: