کد خبر: ۱۵۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 24
از جمله مهمترین این بیماری‌ها با استفاده از خون بندناف می‌توان به حوزه سرطان خون، آلزایمر، پارکینسون اشاره کرد.
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت رئیسه همایش کاربردی سلول‌های بنیادی در پزشکی هسته‌ای با تشریح فتوای مترقی رهبر معظم انقلاب درباره دانش پزشکی سلول‌های بنیادی در کشورمان از کاربرد این دانش برای درمان ۸۰ بیماری خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، مصطفی پریدار در همایش کاربردی سلول‌های بنیادی در پزشکی هسته‌ای با اشاره به اینکه با استفاده از دانش سلول‌های بنیادی می‌توان برای 80 بیماری روش درمانی لحاظ کرد، اظهار داشت: از جمله مهمترین این بیماری‌ها با استفاده از خون بندناف می‌توان به حوزه سرطان خون، آلزایمر، پارکینسون اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین با استفاده از دانش سلول‌های بنیادی(Stem Cells) برای آسیب‌های نخاعی و افرادی که قطع نخاع هستند می توان اقدامات درمانی داشت، همچنین در حوزه بیماری دیابت نیز می‌توان از سلول‌های بنیادی استفاده کرد.

پریدار تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت سلول‌های بنیادی می‌توان برای بافت‌های آسیب‌دیده اقدام کرد مثلاً برای درمان رماتیسم(rheumatism) می‌توان بافت‌های مورد نیاز را ترمیم کرد.

عضو هیئت رئیسه همایش کاربردی سلول‌های بنیادی در پزشکی هسته‌ای درباره آینده سلول‌های بنیادی عنوان کرد: می‌توان حتی درباره بیماری‌های ارثی و ژنتیک از این دانش استفاده کرد و همچنین به‌عنوان مواد اولیه آزمایشات به‌روی افراد کاربرد داشته باشد، کما اینکه باید مسائل شرعی، اجتماعی و اخلاقی آن را نیز رعایت کرد که در این باره ما فتوای مترقی رهبر معظم انقلاب را در زمینه سلول‌های بنیادی داریم.

برچسب ها: سلامت ، دیابت ، رماتیسم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: