کد خبر: ۱۵۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 23
دکتر شهریار اسلامی تبار: ممکن است افراد به علت ناآگاهی، تساهل و تغافل، فرآورده های مشمول مجازات کالاهای قاچاق را با خود حمل کنند.
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو از مسافران کشورهای خارجی خواست از مصادیق قاچاق کالاهای سلامت از جمله دارو هنگام ورود و خروج از کشور ، شناخت لازم را کسب کنند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر شهریار اسلامی تبار افزود: ممکن است افراد به علت ناآگاهی، تساهل و تغافل، فرآورده های مشمول مجازات کالاهای قاچاق را با خود حمل کنند.

وی تصریح کرد: تصور عمومی از قاچاق، یک باند مخوف است که با یارگیری از افراد خشن و انجام کارهای هنجارشکنانه عجیب و غریب اقدام به واردات کالاهای ممنوعه ای مانند مواد مخدر، اسلحه یا خرید و فروش اعضا بدن و انسان می کنند درصورتیکه در برخی موارد، کوچکترین نا آگاهی یا سهل گیری در ورود و خروج بی ضابطه فرآورده های سلامت مانند دارو، مکمل ها، ملزومات و تجهیزات پزشکی و دیگر فرآورده های غذایی و آرایشی و بهداشتی در یک چمدان کوچک می تواند به عنوان مصداق کالای قاچاق برای افراد دردسر آفرین باشد.

اسلامی تبار با اشاره به ماده 27 قانون مبارزه با قاچاق(Contraband) کالا و ارز گفت: قانون صراحتا بیان می کند که هر شخص حقیقی یا حقوقی که اقدام به واردات و صادرات دارو، مکمل، ملزومات و تجهیزات پزشکی بدون انجام تشریفات قانونی کند به مجازات کالاهای قاچاق محکوم می شود.

وی افزود: مجازات این افراد نیز ذیل موضوع قاچاق کالاهای ممنوع ، مشخص بوده و بنا بر ماده 22 قانون نامبرده شده با توجه به ارزش کالا به تشخیص قاضی شامل جزای نقدی، حبس یا دیگر جرائم است.

این مقام مسئول در سازمان(Organization) غذا و دارو اظهار داشت: نگهداری و حمل کالاهای قاچاق نیز احکامی مشابه ارتکاب به قاچاق دارد.

اسلامی تبار گفت: ممکن است عده ای در مسافرت های خود از سر نا آگاهی و تساهل یا حتی تغافل فرآورده های مشمول کالاهای قاچاق را خریداری و با خود به کشور بیاورند بنابراین تاک
برچسب ها: سلامت ، دارو ، قاچاق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: