کد خبر: ۱۵۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 23
هم اینک 27 میلیون نفر از جمعیت کشور در گروه میانسالان قرار دارند، توجه بیشتر به این گروه سنی به عنوان جمعیت مولد ضرورت دارد از این رو اجرای برنامه های حمایتی در این زمینه از اولویت های این وزارتخانه است.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اینک 27 میلیون نفر از جمعیت کشور در گروه میانسالان قرار دارند، توجه بیشتر به این گروه سنی به عنوان جمعیت مولد ضرورت دارد از این رو اجرای برنامه های حمایتی در این زمینه از اولویت های این وزارتخانه است.

به گزارش شفا آنلاین، مطهره علامه، روز سه شنبه در حاشیه دومین روز از کارگاه کشوری سلامت(Health) میانسالان اظهار داشت: دوره میانسالی بارورترین دوره زندگی انسان محسوب می‌ شود زیرا افراد در این دوره می کوشند حداکثر بهره را از نیروی ذهنی و جسمی خود ببرند به همین سبب رویکردهای سلامت، بهداشت و درمان باید به گونه ای باشد که طیف میانسالان را برای رسیدن به این اهداف یاری دهد.

وی اضافه کرد: از آنجا که در انتهای دوره میانسالی، توان انسان کاسته می‌شود و افراد به طرف دوره سالخوردگی پیش می روند، ممکن است میانسالان با نگرانی هایی خاصی مواجه شوند به همین دلیل تلاش ها و برنامه ها در حوزه سلامت این است که از بار این نگرانی ها کاسته شود.

علامه گفت: رشد در گروه جمعیتی میانسالان بیشتر از سایر گروه های جمعیتی است و به طور مداوم تعداد این جمعیت(population) در حال افزایش است، همین امر برنامه ریزی برای بهبود سلامت میانسالان را ضروری کرده است.

رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم توجه به رژیم غذایی مناسب برای میانسالان تاکید کرد و بیان داشت: به دلیل ویژگی‌های جسمانی خاص این دوره، افراد میانسال باید به وضعیت خود توجه داشته باشند و با داشتن رژیم غذایی مناسب، فعالیت‌های ورزشی مفید، وضعیت سلامتی خود را در سطح مطلوبی حفظ کنند.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی مناسب برای دوره سالمندی و رفع مشکلات ناشی از آن با این هدف که افراد دورنمای خوبی از دوران بعدی زندگی خود داشته باشند و آمادگی پذیرش واقعیت‌های دوران سالمندی را در خود به ‌وجود آورند از الزامات دوره میانسالی است.

علامه، با بیان اینکه اجرای برنامه های بهبود سلامت، امید به زندگی را در کشور ما افزایش داده است، گفت: امید به زندگی در ایران برای بانوان 74.6 سال و برای آقایان 72 سال است و عمر کمتر از این میزان، مرگ زودهنگام به شمار می آید، برنامه ریزی ها در حوزه سلامت سالمندان نیز به گونه ای است که از مرگ و میر گروه سنی 30 تا 70 سال بکاهد.

این مقام وزارت بهداشت بیان کرد: مسائل مختلف شامل سبک زندگی، تغذیه نامناسب، نداشتن فعالیت فیزیکی، زندگی بدون تحرک و مصرف دخانیات، از عوامل مهم خطرساز برای این گروه سنی است.

وی اظهار داشت: موارد یاد شده می تواند بسیاری از بیماری های کشنده را برای میانسالان به وجود آورد اما تمرکز بر دوری از این موارد به پیشگیری از ابتلا به بسیاری از این بیماری ها، کمک می کند.

علامه اضافه کرد: میانسالان باید علاوه بر انجام مسئولیت‌های خانوادگی و شغلی، به گسترش روابط اجتماعی خود نیز بپردازند و اوقات فراغت خود را با اندوختن تجربیات مفید، پربارتر کنند و باعث ارائه خدمات ارزنده‌ای برای خود و جامعه شوند.
برچسب ها: سلامت ، سالمند ، میانسال
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: