کد خبر: ۱۵۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 24
نتایج یک تحقیق که اخیرا از سوی سازمان پزشکان بدون مرز در نیجر انجام شده، نشان داد واکسن جدید، ارزان و مقاوم در برابر گرما علیه روتاویروس، در کودکان ایمن بوده و می‌تواند جان هزاران کودک را از مرگ نجات دهد.

شفا آنلاین:واکسن جدید که BRV-PV نام دارد، از واکسن‌های موجود در بازار ارزان‌تر بوده و خصوصا علیه گونه‌های روتاویروسی که در آفریقای زیر صحرا یافت می‌شود، عمل می‌کند و بسیار کارآمد است. همچنین نیازی به زنجیره سرما هم ندارد. این خصوصیات، باعث می‌شود دسترسی آن به جوامع دوردست که به خدمات بهداشتی دسترسی ندارند، آسان‌تر باشد.


به گزارش شفا آنلاین:واکسن BRV-PV قادر است از مرگ تعداد زیادی کودک در اثر اسهال در آفریقای زیرصحرا پیشگیری کند.به عقیده محققان، واکسن جدید تغییر دهنده بازی است و می‌تواند جان تعداد بسیار زیادی از کودکانی را که به آن نیاز مبرم دارند، نجات دهد.
اثربخش علیه گاستروانتریت شدید
این کارآزمایی که توسط شاخه تحقیقات و اپیدمیولوژی سازمان پزشکان بدون مرز انجام شده، بیش از 4000 کودک کم‌سن‌تر از 2 سال را بررسی کرده است. نتایج نهایی نشان داد واکسن مذکور نگرانی خاصی در مورد ایمنی آن ایجاد نمی‌کند و ثابت شده که علیه گاستروانتریت شدید اثربخش است.
عفونت روتاویروس، علت اصلی بروز اسهال شدید و دومین علت مرگ در میان نوزادان و کودکان به‌شمار می‌رود. تخمین زده می‌شود در درجه اول در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، روزانه 1300 کودک را تسلیم مرگ می‌کند. اغلب این مرگ‌ها در کشورهای کم‌درآمد رخ می‌دهد که دسترسی محدودی به آب و بهداشت دارند و مناطقی که والدین نمی‌توانند به مراقبت‌های پزشکی دسترسی داشته باشند تا زندگی کودکانشان را نجات دهند. در این مناطق، اقدامات پیشگیرانه مانند واکسیناسیون تاثیر قابل توجهی دارد.
مزایای واکسن BRV-PV
در حال حاضر، دو واکسن علیه روتاویروس‌ها وجود دارد، اما باید در هر زمانی داخل یخچال نگهداری شوند. واکسن BRV-PV، علاوه بر این که در مقابل حرارت مقاوم و پایدار است، ارزان‌تر از دو مورد واکسن موجود در بازار است، به طوریکه قیمت آن کمتر از 5/2 دلار آمریکا محاسبه شده است. این قیمت پائین، به کشورهای فقیر اطمینان می‌دهد که می‌توانند به سرعت آن را در برنامه واکسیناسیون ملی خود قرار دهند. واکسن جدید که بوسیله موسسه سرم India PvLtd تولید شده، شکاف کنونی موجود را که در حال حاضر در تامین واکسن‌های موجود وجود دارد، پر خواهد کرد.

واکسن BRV-PV در حال حاضر تحت بررسی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت قرار دارد. اگر تائید شود، کشورهای با درآمد کم خواهند توانست واکسن را با قیمت مناسب تهیه و آن را در کشورهای خود قابل دسترس نمایند.

موفقیت این کارآزمایی در نشان دادن ایمنی و کارآمدی واکسن BRV-PV نشان می‌دهد تحقیق و پیشرفت در حوزه واکسن که خصوصا کشورهای با درآمد کم را مد نظر قرار داشته باشند، به بار خواهد نشست و نتایج مهم و قابل اعتنایی به دست خواهند آورد. اگر این واکسن هرچه زودتر از سد تائید سازمان جهانی بهداشت عبور کند، زودتر خواهد توانست از مرگ هزاران کودک در کشورهایی که بیشترین نیاز را به آنها خواهند داشت، پیشگیری کند و جان بسیاری را نجات دهد.سپید
برچسب ها: واکسن ، کودکان ، اسهال ، آفریقا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: