کد خبر: ۱۵۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 23
افراد راست دست در بیان حروف خیلی سریع‌تر از افراد چپ دست هستند و شاید علت این مورد بیشتر بودن جمعیت افراد راست دست نسبت به افراد چپ دست باشد.
شفا آنلاین: روان بودن گفتار <Being fluent speech>تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون سن و فرهنگ است، اما در حال حاضر محققان دریافتند راست دست و چپ دست بودن افراد نیز بر گفتار آن‌ها تاثیر دارد. محققان دانشگاه بیرمنگام انگلستان اظهار کردند: افراد راست دست در بیان حروف خیلی سریع‌تر از افراد چپ دست هستند و شاید علت این مورد بیشتر بودن جمعیت افراد راست دست نسبت به افراد چپ دست باشد.



به گزارش شفا آنلاین:البته این ارزیابی در مورد افرادی که از هر دو دست نیز استفاده می‌کنند صادق است. در این تحقیق محققان 43 فرد راست دست و چپ دست را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند سرعت عملکرد افراد راست‌دست و چپ‌دست با یکدیگر متفاوت است. البته هنوز علت اصلی این موارد واضح نیست، اما محققان معتقدند راست‌دست یا چپ‌دست بودن تحت تاثیر عوامل ژنتیکی و بیولوژیکی است. بر اساس تحقیق انجام شده در سال 2009 افراد چپ‌دست در مهارت‌های خواندن، نوشتن، کپی کردن و تشخیص علائم ضعیف‌تر از افراد راست‌دست هستند. آمار موجود نشان می‌دهد بسیاری از افراد چپ‌دست مشکل خواندن و نوشتن(dyslexia) و اختلال بیش‌فعالی دارند و این مشکلات به دلیل فعالیت بیشتر نیمکره راست در افراد چپ‌دست است در حالی که پردازش زبانی با نیمکره چپ مغز مرتبط است.سپید

برچسب ها: چپ دستی ، راست دستی ، گفتار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: