کد خبر: ۱۵۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 22
برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان بهداشت جهانی؛
ایرج حریرچی بیان کرد: وزیر بهداشت شب گذشته در یک سفر چهار روزه برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان بهداشت جهانی راهی ژنو شد و جمعه به کشور باز می گردد. در این اجلاس مدیر کل جدید سازمان بهداشت جهانی انتخاب می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه شنبه شب برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان بهداشت جهانی به ژنو سفر کرد.

به گزارش شفاآنلاین،ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت  افزود: وزیر بهداشت شب گذشته در یک سفر چهار روزه برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان بهداشت جهانی راهی ژنو شد و جمعه به کشور باز می گردد. در این اجلاس مدیر کل جدید سازمان بهداشت جهانی انتخاب می‌شود.
وی گفت: سازمان بهداشت جهانی (world health organization)یکی از زیرمجموعه های سازمان ملل متحد است که مدیرکل آن برای مدت 5 سال انتخاب می‌شود، هم اکنون خانم چان، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی است که برای دو دوره پنجساله انتخاب شده بود و قرار است در اجلاس امسال سازمان بهداشت جهانی مدیرکل جدید این سازمان انتخاب شود.
حریرچی افزود: انتخاب مدیر کل سازمان بهداشت جهانی دو مرحله‌ای است. بر اساس انتخابات مرحله اول، چهار نفر شامل یک خانم اهل پاکستان، یک پزشک اهل اریتره و یک فرد انگلیسی از جمله نامزدهای تصدی مدیر کلی سازمان بهداشت جهانی هستند.
سازمان بهداشت جهانی هم اکنون 192 عضو دارد و دفاتر آن در شش مرکز مختلف شامل دفتر منطقه‌ای آفریقا (برازاویل، کنگو)، آمریکا (واشنگتن دی‌سی، ایالات متحده)، مدیترانه شرقی (قاهره، مصر)، اروپا (کپنهاگ، دانمارک)، جنوب شرق آسیا (دهلی نو، هند) و غرب اقیانوسیه (مانیل، فیلیپین) فعالیت می‌کند.
هماهنگی‌های بین‌المللی برای کنترل بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، کمک به برنامه های پیشگیری از بیماری هایی مانند ایدز(AIDS)، مالاریا و سایر بیماری های واگیر و نیز بررسی برنامه‌های نظام سلامت کشورها و وضعیت واکسیناسیون و پیشگیری در این کشورها و کمک به برنامه‌ریزی کشورهای ضعیف‌تر با ارائه الگوهای موفق کشورها از جمله وظایف سازمان بهداشت جهانی است.
به گفته حریرچی، قرار است وزیر بهداشت در این سفر علاوه بر ارائه گزارش برنامه‌های ایران در کنترل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و دستاوردهای نظام سلامت ایران از جمله طرح تحول سلامت، دیدارهای دوجانبه و چند جانبه‌ای نیز با وزرای بهداشت برخی کشورها برای هماهنگی و همکاری در اجرای طرح های مشترک انجام دهد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: