کد خبر: ۱۵۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 23
مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها توصیه کرده که والدین کودکان کوچک‌تر از 6 سال، زنان باردار و مادران شیردهی که از لحاظ مواجهه با سرب از این آزمون استفاده کرده‌اند، در مورد نتایج آزمون خود با متخصص مشاوره کنند تا در صورت نیاز، وضعیت سرب آنها مجددا اندازه‌گیری شود.
شفا آنلاین:مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های سازمان غذا و داروی آمریکا،<America Food and Drug Administration,> نسبت به صحت نتایج آزمون اندازه‌گیری سرب توسط تجهیزات تولید شده شرکت تجهیزات آزمایشگاهی ماژلان(Magellan) هشدار داده است.

به گزارش شفا آنلاین: مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها توصیه کرده که والدین کودکان کوچک‌تر از 6 سال، زنان باردار و مادران شیردهی که از لحاظ مواجهه با سرب از این آزمون استفاده کرده‌اند، در مورد نتایج آزمون خود با متخصص مشاوره کنند تا در صورت نیاز، وضعیت سرب آنها مجددا اندازه‌گیری شود. دکتر جفری شورن، سرپرست مرکز تجهیزات پزشکی و رادیولوژی سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید: «سازمان غذا و داروی آمریکا شدیدا در این زمینه نگران است و به آزمایشگاه‌ها و متخصصان هشدار داده که نباید از آزمون‌های اندازه‌گیری سرب تولید شده توسط شرکت تجهیزات آزمایشگاهی ماژلان استفاده کنند.»
هشدار سازمان غذا و داروی آمریکا براساس اطلاعات اخیر نشان داده که آزمون اندازه‌گیری میزان سرب شرکت تجهیزات آزمایشگاهی ماژلان، هنگامی که روی خون وریدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ممکن است موجب به‌دست آمدن نتایجی کمتر از سطح واقعی سرب خون شود.
اخیرا، سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داده که هر 4 سیستم اندازه‌گیری سرب شرکت تجهیزات آزمایشگاهی ماژلان شامل همین خطا هستند؛ اما هر 4 سیستم مذکور را می‌توان در مورد خون به‌دست آمده از نوک انگشتان یا پاشنه پا(خون محیطی) استفاده کرد.سپید
PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: