کد خبر: ۱۵۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 22
عباسعلی پوربافرانی در خصوص راهکارهای بهبود وضعیت زوج‌های نابارور، گفت: در قانون برنامه ششم توسعه در راستای سیاست‌های تشویقی جمعیت تاکید شده که به زوج‌های نابارور کمک شود، مجلس بیشتر بر حمایت بیمه‌ای از این افراد تاکید دارد زیرا هزینه‌های درمان ناباروری بسیار بالا است.
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به جمعیت نابارور ایرانی، گفت: الصاق بسته‌های جدید حمایتی به طرح تحول سلامت جهت حمایت از بیماران خاص و درمان ناباروری زنان و مردان ضروری است.

به گزارش شفاآنلاین،عباسعلی پوربافرانی در خصوص راهکارهای بهبود وضعیت زوج‌های نابارور، گفت: در قانون برنامه ششم توسعه در راستای سیاست‌های تشویقی جمعیت تاکید شده که به زوج‌های نابارور کمک شود، مجلس بیشتر بر حمایت بیمه‌ای از این افراد تاکید دارد زیرا هزینه‌های درمان ناباروری بسیار بالا است.

نماینده نایین، خور، بیابانک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 20 درصد زوج‌ها نابارورند، تصریح کرد: به طور مطلق به این آمارها نمی‌توان اتکا کرد، وزارت بهداشت و درمان آمار دقیق این گروه از افراد را دارد بنابراین می‌تواند برنامه‌ای دقیق برای آنها تدوین کند.

وی با بیان اینکه گام‌های مثبتی برای بهبود وضعیت ناباروری(sterility) زوج‌ها برداشته نشده است، افزود: متاسفانه هزینه بسیار درمان ناباروری زنان و مردان، عدم پوشش بیمه‌ای، کمبود مراکز تخصصی دولتی برای درمان این افراد در شرایطی که هزینه‌های درمان در بخش خصوصی هم بسیار است، که این مسائل ضرورت ورود وزارت بهداشت ودرمان را بیش از پیش کرده است.

پوربافرانی با تاکید بر تقویت مراکز دولتی درمان ناباروری زنان و مردان، گفت: پوشش بیمه ای برای حمایت از این گروه ضروری است، البته تحت عنوان بسته‌های جدید در طرح تحول سلامت می‌توان حمایت از بیماران خاص(Certain patients)و درمان ناباروری زنان و مردان را تعریف کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: زوج‌های نابارور علاوه بر پرداخت هزینه‌های بالا،  درصدی از جمعیت کشور را درگیر کرده بنابراین طرحی را می توان به طرح تحول سلامت الصاق کرد یا اقدامی از سوی وزارت بهداشت و درمان آغاز شود که این زوج‌ها هزینه‌های کمتری را متحمل شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تسهیل درمان زوج‌های جوان به تحقق سیاست های کلی جمعیت کمک می‌کند، کما اینکه در افزایش جمعیت اثرات بسیاری به جا خواهد گذاشت.خانه ملت


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: