کد خبر: ۱۵۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 18
استفاده از بالن معده چندین دهه است که برای کمک به کاهش وزن بیماران دچار چاقی استفاده می شود. این بالن ها که با آب پر شده است، از طریق ایجاد حس سیری، به مهار گرسنگی کمک و گرفتن رژیم را برای این گروه از بیماران آسانتر می کند
شفا آنلاین>سلامت>بر اساس یافته های پزشکی، آزمایش های اولیه نشان می دهد استفاده از بالن های کوچک بلعیدنی به جای وارد کردن آنها به معده از طریق جراحی، موثر و مفید بوده است.

به گزارش شفا آنلاین، استفاده از بالن معده چندین دهه است که برای کمک به کاهش وزن بیماران دچار چاقی(Overweight) استفاده می شود. این بالن ها که با آب پر شده است، از طریق ایجاد حس سیری، به مهار گرسنگی کمک و گرفتن رژیم را برای این گروه از بیماران آسانتر می کند. تا کنون، این بالن ها با استفاده از جراحی در داخل معده قرار می گرفت که روشی پرهزینه بود و نیازمند بی هوشی کامل یا ترزیق آرامبخش بود.

روبرتا لینکا محقق پزشکی تجربی در دانشگاه ساپیه‌نزا شهر رم در آزمایشی روی 42 نفر که 29 نفر از آنها مرد و 13 نفر زن بودند، توانست بالن هایی را که با مایعات متورم شده بود از طریق بلع وارد بدن بیماران کند. وی در توضیح این روش می گوید یک عدد میله یا سوند به این بالن وصل شده و بالن داخل یک کپسول قرار می گیرد. پزشکان بالن را از طریق لوله ای بسیار نازک پر می کنند و خود این لوله نیز از طریق دهان بیرون کشیده می شود. کل این اقدات تنها چندین ثانیه طول می کشد. 
  
شاخص توده بدنی (بی ام آی) این افراد بین سی تا 45 بود.  شاخص توده بدنی 30 به منزله آستانه چاقی برای افراد در نظر گرفته می شود. این بالن ها به ندت شانزده هفته در بدن افراد باقی ماند و این افراد در طول این مدت رژیم غذایی(diet) دارای کربوهیدرات و کالری پایین دریافت کردند. در پایان این مدت، سوپاپی در داخل بالن به صورت خودکار باز می شود و آب آن را خالی می کند. بالن نیز در نهایت از طریق مدفوع از بدن دفع می شود.

بیماران در این مدت به صورت متوسط پانزده کیلو وزن کمک کردند که یک سوم وزن اضافه آنها است. هیچ تاثیرات جانبی جدی نیز مشاهده نشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: