کد خبر: ۱۵۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 15
اکبر رنجبرزاده گفت: در استان های بزرگ و کلان شهرها هنوز این موضوع به طورکامل اجرایی نشده است، این در حالی است که طبق گزارش های کسب شده از خانه های بهداشت در روستاها، پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده اما عملیات اجرایی درخصوص آن انجام نشده است.
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه پرونده الکترونیک سلامت مقدمه اجرای سیستم ارجاع و پزشک خانواده است، گفت: پرونده الکترونیک سلامت درخصوص مسائل بهداشتی درروستاها اجرایی شده است.

به گزارش شفاآنلاین،اکبر رنجبرزاده با اشاره به اینکه پرونده الکترونیک سلامت در برخی روستاهای دارای پوشش اینترنت تشکیل شده است، گفت: در استان های بزرگ و کلان شهرها هنوز این موضوع به طورکامل اجرایی نشده است، این در حالی است که طبق گزارش های کسب شده از خانه های بهداشت در روستاها، پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده اما عملیات اجرایی درخصوص آن انجام نشده است.

نماینده مردم اسدآباد درمجلس شورای اسلامی (parliament)با بیان اینکه در روستاهای دارای فیبرنوری و خط اینترنت بستربرای استفاده از پرونده الکترونیک سلامت فراهم است، افزود: اما اینکه پرونده الکترونیک سلامت در اختیار پزشکان قرار گیرد و بتوان با این شیوه مراحل درمانی بیماررا پیگیری کرد، هنوز به طور خاص و ویژه در کشور اجرایی نشده است؛ بنابراین  اجرایی شدن این موضوع نیازمند ایجاد شبکه فیبر نوری و مخابراتی است که در اکثر نقاط کشور شرایط آن فراهم است.

وی با تاکید براینکه در مسائل بهداشتی پرونده های الکترونیکی سلامت آماده است، تصریح کرد: برای مسائل درمانی استفاده از پرونده الکترونیک سلامت زمان بر است، البته اجرای این موضوع شرایط را برای پیشگیری ازبیماری ها فراهم کرده و روند بیماری های عفونی و غیرعفونی را کنترل می کند، ضمن اینکه عوامل خطرسازپیش روی جامعه به صورت لحظه ای مشخص می شود؛ این درحالی است که درگذشته در این خصوص باید زمان زیادی را صرف می شد.

رنجبرزاده با اشاره به اینکه با پرونده الکترونیک سلامت می توان مشکلات حوزه سلامت را دقیق تر شناسایی کرد، گفت: درمسائل حوزه درمانی با پرونده الکترونیک سلامت تکلیف بیماران در طول مسیر درمان روشن تر می شود، زیرا وقتی بیماری با شناسه ای مشخص به پزشک مراجعه می کند می توان راحتر روند بیماری را رصد کرد؛ ضمن اینکه برای جلوگیری از موازی کاری در آزمایشات و اقدامات پاراکلینیکی نیز نقش موثری دارد.

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه یکی از مقدمات اجرای سیستم ارجاع و پزشک خانواده(family doctor) استفاده از پرونده الکترونیک سلامت است، افزود: همچنین می توان از نسخه نویسی های بی دلیل و دفترچه های تکراری با پرونده الکترونیک پیشگیری کرد، البته دیده می شود که برخی پزشکان اقدام به تجویز نسخ میلیاردی می کنند که پرونده الکترونیک سلامت از این مشکل نیز جلوگیری می کند؛ بنابراین هرگونه سوء استفاده مالی درروند درمان بیماری به حداقل ممکن می رسد.

 وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که در حال حاضر ۵۹۰ بیمارستان کشور با مراکز تبادل اطلاعات سلامت در ارتباط هستند، گفت: ۶۶ میلیون نفر در کشور پرونده الکترونیک سلامت دارند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: