کد خبر: ۱۵۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 14
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران اعلام کرد
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران اظهار کرد:با توجه به این که هزینه لوازم ارتوپدی سال به سال گران‌تر می‌شود، رایگان شدن یا کاهش هزینه‌ها در بخش ارتوپدی کمک بسیار مؤثری را به بیماران کرده است.
شفاآنلاین>سلامت>با توجه به گران بودن لوازم ارتوپدی، بیماران قبل از طرح تحول سلامت با مشکل هزینه‌های درمانی مواجه بودند، اما به گفته رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، طرح تحول سلامت توانست به خوبی از بیماران حمایت کند و هزینه‌های درمانیآنها را بشدت کاهش دهد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر محمد رازی، رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران اجرای طرح تحول سلامت را در دولت یازدهم، کاملا به نفع بیماران دانست و گفت: هزینه لوازم ارتوپدی یا ایمپلنت‌های ارتوپدی یا پروتزهای مفصل زانو و هیپ (مفصل ران) که در شکستگی‌ها و جراحی‌های ارتوپدی مورد استفاده قرار می‌گیرند، وسایل بسیار هزینه‌بری هستند. در طرح تحول سلامت، این هزینه‌ها در بیمارستان‌های دولتی پرداخت می‌شود و پرداختی از جیب بیماران به حداقل رسیده است. در واقع، سهم بیمار از پرداخت هزینه از جیب برای خرید لوازم ارتوپدی بسیار پایین آمده و به ۱۰ درصد کاهش یافته است و حتی در برخی بیمارستان‌ها به صورت رایگان به بیمار ارائه می‌شود.

رازی در ادامه افزود: با توجه به این که هزینه لوازم ارتوپدی سال به سال گران‌تر می‌شود، رایگان شدن یا کاهش هزینه‌ها در بخش ارتوپدی کمک بسیار مؤثری را به بیماران کرده است. بیمه‌ای که در قالب طرح تحول سلامت شامل حال بیماران می‌شود، لوازم، هزینه‌های بیمارستان و هزینه عمل‌های جراحی را دربرمی‌گیرد.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران  با مقایسه هزینه‌های پرداخت شده توسط بیماران قبل و بعد از طرح تحول سلامت تاکید کرد:  قبل از اجرای این طرح، بیماران ملزم به پرداخت تمام هزینه‌های خرید لوازم ارتوپدی و بیمارستانی بودند. به طور متوسط، پروتزهای مفصل زانو بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان قیمت دارند که در دولت قبل و پیش از اجرای طرح سلامت، خود بیماران می‌بایست این لوازم را خریداری می‌کردند و سپس طی عمل جراحی برای درمان آنها مورد استفاده قرار می‌گرفت. به نوعی، بیماران قبل از طرح تحول، ملزم به پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی از جیب خود بودند که بسیاری از بیماران کم‌بضاعت برای پرداخت چنین مبالغی با مشکل جدی مواجه می‌شدند. اما این مسئله بعد از طرح تحول به کلی از بین رفت به طوری که در حال حاضر، هزینه خرید لوازم ارتوپدی(Orthopedic Supplies) که برای انجام عمل جراحی مورد نیاز است، توسط بیمارستان پرداخت می‌شود و بیمار یا تنها ۱۰ درصد هزینه‌ها را می‌پردازد یا این که تمام هزینه‌ها به طور رایگان به بیمار ارائه می‌شود.سلامت آنلاین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: