کد خبر: ۱۵۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 15
در مطالعه «درمان غیرآنتی‌بیوتیکی گلودرد»، هدف اولیه مشخص کردن این موضوع بود که بزرگسالان با گلودرد حاد بدون نیاز به درمان اورژانس با آنتی‌بیوتیک، آیا با دریافت تک‌دوز خوراکی دگزامتازون، یک روز کاهش علائم را تجربه خواهند کرد یا خیر.
  شفا آنلاین: نقش کورتیکواستروییدها در درمان گلودرد شدید<Severe sore throat treatment> در بزرگسالان، به‌خصوص اگر مصرف آنها بتواند بدون نیاز به درمان آنتی‌بیوتیک موجب تسریع برطرف شدن علائم شود، چیست؟

به گزارش شفا آنلاین:براساس نتایج مقاله جدیدی که در نشریه جاما به چاپ رسیده، پاسخ‌ها متفاوت است.

محققان دانشگاه آکسفورد، بیماران 42 خانواده را در غرب و جنوب انگلستان که طی 24 ساعت اول مراجعه به مراکز درمانی برای برطرف کردن کامل علائم آزار‌دهنده گلودرد، تحت درمان با دگزامتازون (بدون آنتی‌بیوتیک‌تراپی) قرار گرفتند، با بیماران دریافت‌کننده دارونما برای همین دلیل بالینی مقایسه کردند. این بیماران یا تحت درمان آنتی‌بیوتیکی قرار نگرفته بودند یا درمان تاخیری با آنتی‌بیوتیک برای آنها شروع شده بود.
 
صرف‌نظر از این که بیماران تحت درمان تاخیری با آنتی‌بیوتیک قرار داشتند یا خیر، طی 48 ساعت پس از درمان با دگزامتازون علائم‌شان کاملا برطرف شد. تعداد روزهای غیبت از کار یا تعداد موارد گزارش سایر عوارض ناخواسته، فرقی میان تعداد کل 565 شرکت‌کننده در این مطالعه نداشت.
اطلاعات ذکر شده در این مقاله اشاره می‌کند که چگونه کورتیکواستروییدها رونویسی را از مدیاتورهای پیش‌التهابی در سلول‌های اپیتلیالی راه‌های هوایی، که مسئول التهاب حلق و علائم دردناک هستند، مهار می‌کنند.

در مطالعه «درمان غیرآنتی‌بیوتیکی گلودرد»، هدف اولیه مشخص کردن این موضوع بود که بزرگسالان با گلودرد حاد بدون نیاز به درمان اورژانس با آنتی‌بیوتیک، آیا با دریافت تک‌دوز خوراکی دگزامتازون، یک روز کاهش علائم را تجربه خواهند کرد یا خیر. نتایج نشان دادند که طی 24 ساعت، 6/22 درصد بیماران در گروه دریافت‌کننده دگزامتازون و 7/17 درصد از بیماران در گروه دارونما، علائم‌شان به طور کامل برطرف شد.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: