کد خبر: ۱۵۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 10
بسیاری از مردم از جمله خود من، توصیه های زیادی در مورد بهبود ارتباط با دیگران کرده اند. این کار نیازمند تعامل با دیگران است، بنابراین ارزش آن را دارد که بدانیم افراد معمولی چه نکاتی را در دیگران می پسندند.
شفا آنلاین:بسیاری از مردم از جمله خود من، توصیه های زیادی در مورد بهبود ارتباط با دیگران کرده اند. این کار نیازمند تعامل با دیگران است، بنابراین ارزش آن را دارد که بدانیم افراد معمولی چه نکاتی را در دیگران می پسندند. در واقع چه چیزی باعث می شود که فردی را در زمینه ارتباط اجتماعی فردی ماهر بدانند.

به گزارش شفا آنلاین: بسیاری از مردم از جمله خود من، توصیه های زیادی در مورد بهبود ارتباط با دیگران کرده اند. این کار نیازمند تعامل با دیگران است، بنابراین ارزش آن را دارد که بدانیم افراد معمولی چه نکاتی را در دیگران می پسندند. در واقع چه چیزی باعث می شود که فردی را در زمینه ارتباط اجتماعی فردی ماهر بدانند.

من اخیرا 3400 پرسشنامه برای افراد شاغل در سراسر دنیا ارسال کرده و پاسخ های شان را دریافت کرده ام. در این پرسشنامه ها بیست ویژگی شخصیت را فهرست کرده و از شرکت کنندگان خواسته بودم که ویژگی های رفتاری را علامت بزنند که در افرادی با مهارت اجتماعی بالا می بینند. از این طریق توانستم هفت ویژگی شخصیتی برتر را در این زمینه کشف کنم که با شما در میان می گذارم:

1. شنونده خوبی باشید: 61 درصد
2. رویکرد مثبتی در ذهن تان به وجود آورید: 56 درصد
3. برای کمک به دیگران تلاش کنید: 52 درصد
4. صادق و اصیل باشید: 52 درصد
5. پیگیری کنید: 52 درصد
6. معتمد بودن تان را ثابت کنید: 47 درصد
7. قابل دسترس باشید: 32 درصد
 
 

1. شنونده خوبی باشید

شنونده خوبی بودن در بالاترین جایگاه فهرست قرار دارد. موفقیت ما در ارتباط با دیگران به این بستگی دارد که چقدر خوب بتوانیم حرف آنها را گوش بدهیم و آنها را بشناسیم. هر چه شما و طرف مقابل تان سریع تر بتوانید یکدیگر را بشناسید، با سرعت خواهید توانست رابطه ای ارزشمند خلق کنید.

فردی که در زمینه ارتباطات اجتماعی مهارت خوبی دارد، می داند که دو گوش و یک دهان دارد و باید به نسبت این اعداد از آنها استفاده کند. زمانی که وارد مکالمه ای شدید، به حرف های طرف مقابل به دقت گوش دهید تا نیازها یا دغدغه هایش را بشناسید و بتوانید گامی در جهت رفع آنها بردارید.

2. رویکرد مثبتی در ذهن تان ایجاد کنید

رویکرد شما نسبت به امور کلی اولین چیزی است که مردم از شما می بینند. اگر رویکردی منفی نسبت به اوضاع داشته باشید باعث می شود که مردم از شما خوششان نیاید و ازتان دور شوند. در عوض یک رویکرد مثبت باعث می شود که مردم تمایل داشته باشند به سوی شما بیایند و با شما ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل است که افراد حرفه ای دنیای کسب و کار مانند آهن ربا عمل می کنند. دیگران دوست دارند دور و بر آنها باشند و این فرد را به دوستان و آشنایان شان نیز معرفی می کنند.

3. برای کمک به دیگران تلاش کنید

برای دیگران مهم نیست چقدر چیزی را بلد هستید؛ این مهم است که چقدر برای آنها اهمیت قائل هستید. کمک کردن به دیگران به آنها نشان می دهد که برای شان اهمیت قائلید. یکی از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفته بود: «مردم می خواهند با کسانی ارتباط برقرار کنند که رویکردی همکاری محور داشته باشد.» به روش های گوناگونی می توانید به مردم کمک کنید، می توانید مقاله مفیدی را برای آنها ارسال کنید یا شخصی را بهشان معرفی کنید که به طریقی برای شان مفید است.

4. صادق و اصیل باشید

می توانید به دیگران کمک کنید یا گوش شنوایی برای حرف هایش داشته باشید، اما اگر واقعا به او علاقه ای نداشته باشید او متوجه خواهد شد. افرادی که روابط خوبی با دیگران برقرار می کنند، می دانند که چطور باید صادقانه رفتار کنند. همه چیز به اصالت رفتاری بستگی دارد که از خود نشان می دهید. همه ما افرادی را دیده ایم که می خواهند صمیمانه رفتار کنند اما مشخص است که دارند ادا در می آورند. ادا در آوردن هیچ گاه ماندگار نیست.

5. پیگیری کنید

زمانی که موقعیت یا شانسی را به کسی ارائه می کنید که هیچ وقت ماجرا را پیگیری نمی کند، خیلی زود از این که وقت تان را صرف این شخص کنید، ناامید خواهید شد. مهم نیست که فراخوان شما بخش کوچکی از اطلاعات، ملاقاتی خاص یا یک ارجاع کاری مهم باشد. یکی از پاسخ دهندگان نوشته بود که وقتی بحث شبکه سازی و ارتباط با دیگران پیش می آید، «مهم این است که پیگیری کنید». بسیاری از مردم فراموش می کنند که پیگیری کنند.

6. معتمد بودن تان را ثابت کنید

یکی از پاسخ دهندگان نکته جالبی نوشته بود: «مهم نیست که شخصی چقدر موفق است. اگر من به او اعتماد نداشته باشم با او کار نخواهم کرد.» زمانی که شخصی را به کسی معرفی می کنید، دارید آبروی تان را گرو می گذارید.باید بتوانید به آنها اعتماد داشته باشید تا مطمئن باشید که آبروی تان در خطر قرار نمی گیرد.

7. قابل دسترس باشید

یکی از پاسخ دهندگان نوشته بود: «مردم آنچه که گفته اید یا انجام داده اید را فراموش خواهند کرد اما هیچ گاه از خاطر نمی برند که چه احساسی بهشان داده اید.» شبکه سازی کارآمد نیازمند این است که قابل دسترس باشید و اگرچه این مورد در انتهای فهرست هفت تایی ما قرار گرفته، اما چیزی است که افکار و عمل دیگران بستگی زیادی به آن خواهد داشت.

همه ویژگی هایی که برشمردیم، به مقوله «کاشت» مربوط می شوند. شما باید روابط متقابل و سودمندی را پایه ریزی کنید تا در آینده از مزایای آنها بهره مند شوید. مجله پنجره خلاقیت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: