کد خبر: ۱۵۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 09
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بندر عباس
دکتر حسین داودی با اشاره به این که قبل از طرح تحول سلامت اغلب بیماران توانایی پرداخت مخارج گزاف درمان خود را نداشتند، افزود: شرایط به گونه ای بود که برخی بیماران ۴۰ درصد از درآمد ماهانه خود را به پرداخت هزینه های درمان اختصاص می دادند که طبعا در زندگی شخصی آنان نیز تاثیرگذار بود.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس خاطر نشان کرد: پیش از اجرای طرح تحول سلامت، سالانه ۷۰۰ هزار نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه های کمر شکن درمان به زیر خط فقر سقوط می کردند.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر حسین داودی  با اشاره به این که قبل از طرح تحول سلامت اغلب بیماران توانایی پرداخت مخارج گزاف درمان خود را نداشتند، افزود: شرایط به گونه ای بود که برخی بیماران ۴۰ درصد از درآمد ماهانه خود را به پرداخت هزینه های درمان  اختصاص می دادند که طبعا  در زندگی شخصی آنان نیز تاثیرگذار بود. 

وی در توضیح اوضاع نابسامان تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) اظهار داشت: اغلب بیماران ملزومات درمانی مورد نیاز خود را خارج از بیمارستان تهیه می کردند، اما با اجرای تحول سلامت، هم اکنون بیمارستان ها و مراکز درمانی(health centers) ملزومات پزشکی را با بهترین کیفیت تهیه و در اختیار بیماران قرار می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بندر عباس به تداوم بی قید و شرط طرح تحول سلامت تاکید کرد و گفت: طرح تحول سلامت به عنوان مهمترین رویکرد اجتماعی دولت تدبیر و امید به شکل همه جانبه و وسیعی از حوزه سلامت چه در بحث منابع مالی و چه سایر بخش ها حمایت کرد که در هیچ دوره ای شاهد چنین حمایت گسترده ای نبودیم. این طرح سه هدف عمده داشت. کاهش پرداختی از جیب مردم، توسعه فضای فیزیکی و توسعه منابع انسانی که به نحو شایسته ای در تمام نقاط کشور به مرحله اجرا درآمد و سطح توقع مردم را بالا برد. با در نظر گرفتن رضایتمندی مردم، برگشت به گذشته غیر ممکن است و با قدرت باید ادامه داد. سلامت آنلاین

نوع عملکرد پس از طرح تحول سلامت
تعداد زایمان طبیعی ۹۶۷۶۳ مورد
افزایش تخت بیمارستانی ۲۴۹ تخت
هزینه ارتقا هتلینگ بیمارستان ها ۱۰ میلیارد و ۷۶۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
هزینه تجهیزات پزشکی ۴۵ میلیارد تومان 
افزایش دستگاه M.R.I ۳ دستگاه
C.T آنژیوگرافی ۱ دستگاه
C.T اسکن  ۳ دستگاه
راه اندازی رادیولوژی دیجیتال ۷ دستگاه 
افزایش پایگاه پیش بیمارستانی ۱۱ پایگاه
راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی ۱ پایگاه 
افزایش تخت مراقبت های ویژه  ۴۵ تخت
افزایش تعداد پزشک متخصص ۴۰۶ نفر
راه اندازی آزمایشگاه طبی در روستاها ۳۰ واحد
ساخت، تجهیز وتکمیل خانه بهداشت ۸۲۲ واحد 
محل اسکان پزشک و ماما ۲۵۲ واحد
آمار سزارین ۳ درصد کاهش در مقایسه با گذشته
میزان رضایتمندی مردم ۹۸ درصد به بالا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: