کد خبر: ۱۵۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 10
کودکان این مطالعه با کمبود مواد مغذی مانند ویتامین A، فولات، ویتامین B12 و آهن مواجه بودند که این کمبود منجر به کوتاهی ‌قد، ضعف سیستم ایمنی بدن، اختلال در عملکرد شناختی، کم‌خونی، سطح انرژی پایین و دیگر اثرات مخرب گرسنگی پنهان می‌شود.
شفا آنلاین:نتایج مطالعات جدید نشان داده است بیش از ۹۰ درصد کودکان در معرض خطر مصرف ناکافی مواد غذایی و گرسنگی قرار دارند. این پژوهش در میان 634 کودک انجام شد.

به گزارش شفا آنلاین: کودکان این مطالعه با کمبود مواد مغذی<Lack of nutrients> مانند ویتامین A، فولات، ویتامین B12 و آهن مواجه بودند که این کمبود منجر به کوتاهی ‌قد، ضعف سیستم ایمنی بدن، اختلال در عملکرد شناختی، کم‌خونی، سطح انرژی پایین و دیگر اثرات مخرب گرسنگی پنهان می‌شود. نتایج مطالعات نشان داد، رژیم غذایی متعادل شامل مواد غذایی است که میزان مصرف آن منجر به تامین ویتامین‌های حیاتی و مواد معدنی لازم برای رشد کودک می‌شود.

کمبود ریزمغذی‌ها، به عنوان گرسنگی پنهان شناخته می‌شود و از عوامل مصرف ناکافی ویتامین‌های حیاتی و مواد معدنی مورد نیاز بدن مانند روی، ویتامین A و فولات است که رشد ذهنی و جسمی کودکان را درگیر می‌کند. والدین با بررسی مواد غذایی که کودک مصرف می‌کند، باید برای رشد کودک خود سرمایه‌گذاری کنند. محققان اظهار کردند: با توجه به اینکه تغذیه کودکان در رشد بهتر آن‌ها تاثیر دارد، پدر و مادر باید در مواد غذایی مصرفی کودک دقت کنند تا مواد مغذی به بدن کودک برسد.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: