کد خبر: ۱۵۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 08
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبرداد:
انوشیروان محسنی بندپی گفت : این تیم ها در قالب طرح محب - طرح مداخلات حمایت های روانی و اجتماعی بعد از بلایا- به خانواده های کارگران متوفی و تک تک کارگران همکار آنان خدمات یاد شده ارائه خواهد شد.
شفاآنلاین>اجتماعی> رئیس سازمان بهزیستی کشور از اعزام سه تیم این سازمان از شهرهای مختلف به محل حادثه معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر استان گلستان برای حمایت های روانی حادثه دیدگان و خانواده های متوفیان خبر داد و گفت: این تیم ها متشکل از مددکار اجتماعی و روانشناس هستند.

به گزارش شفاآنلاین،انوشیروان محسنی بندپی افزود: این تیم ها در قالب طرح محب - طرح مداخلات حمایت های روانی و اجتماعی بعد از بلایا- به خانواده های کارگران متوفی و تک تک کارگران همکار آنان خدمات یاد شده ارائه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: سه تیم بهزیستی از شهرهای گنبد، رامیان و آزادشهر از بدو وقوع حادثه به محل آن اعزام شدند و علاوه برآن یک تیم ستادی و اورژانس اجتماعی نیز مداخلات اولیه را انجام داده اند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اگر حادثه دیدگان معدن یورت ، حمایت های اجتماعی ، روانی و مشاوره ای لازم را دریافت نکنند دچار افسردگی ، اضطراب و دیگر اختلالات روان(Mental disorders) شده و در دراز مدت با مشکلات جدی تری روبرو خواهند شد.
محسنی بندپی یادآور شد: تیم های مشاوره ای بهزیستی در قالب طرح محب پیش از این نیز در حادثه پلاسکو از جمله سازمان های پیشقراول مداخلات بهنگام در حمایت های روانی بود و تجربه موفقی از ارائه خدمات به آتش نشانان(fire fighters) و خانواده های آنان داشتند .
وی با اشاره به شناسایی 13 پیکر حادثه دیدگان معدن یورت در صبح امروز گفت: اثربخشی طرح محب بسیار بالا بوده و لازم است که تداوم یابد؛ این طرح به ویژه در بازگرداندن روحیه حادثه دیدگان ، تاثیربسزایی دارد.
محسنی بندپی افزود: علاوه بر تیم های تخصصی سازمان بهزیستی ، بسیاری از نیروهای متخصص تشکل های مردم نهاد نیز برای ارائه خدمات روانی به حادثه دیدگان اعلام آمادگی کرده اند.
وی اضافه کرد : تمام خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی رایگان بوده و ریالی از حادثه دیدگان دریافت نخواهیم کرد.
وی اظهار داشت: تیم های تخصصی بهزیستی متشکل از مددکار اجتماعی و روانشناس هستند اما اگر حادثه دیده ای یا خانواده متوفیان نیاز به روانپزشک نیز داشت، سیستم ارجاع وجود دارد و تا حصول نتیجه ، وضعیت آنان پایش و پیگیری خواهد شد.
 در پی انفجار ظهر چهارشنبه گذشته معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر 35 تن از معدنکاران محبوس شدند که پیش از این پیکر 22 تن از آنان به خارج از معدن منتقل شده است.
بر اثر این حادثه 73 نفر نیز مصدوم شدند که برخی سرپایی یا در مراکز درمانی مداوا و چند تن در بیمارستان های شرق استان گلستان بستری شده اند.
معدن زمستان یورت در 90 کیلومتری گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: