کد خبر: ۱۵۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 09
مردم معمولا شکل بینی خود را متاثر از شکل بینی والدین خود می‌دانند ولی تحقیق جدید نشان می‌دهد که آب و هوای محل زندگی پدران و مادران قبلی آنها و اینکه آیا در آب و هوای گرم و مرطوب یا در هوای سرد و خشک زندگی میکرده‌اند شکل بینی آنها را تعیین می‌کند.
 شفا آنلاین: شما از شکل بینی خود راضی هستید یا از آن متنفرید. اگر راضی نیستید یک مطالعه جدید نشان داده که می‌توانید تقصیر را متوجه وضع آب و هوای محل سکونت اعقاب خود در صده‌ها و هزاره‌های قبل بیندازید. محققان دانشگاه پن Pen- State University در مطالعه خود ارتباط شکل بینی مردم را با میزان دما و رطوبت محل زندگی آنها مورد بررسی قرار داده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین: مردم معمولا شکل بینی<Shape of the nose> خود را متاثر از شکل بینی والدین خود می‌دانند ولی تحقیق جدید نشان می‌دهد که آب و هوای محل زندگی پدران و مادران قبلی آنها و اینکه آیا در آب و هوای گرم و مرطوب یا در هوای سرد و خشک زندگی میکرده‌اند شکل بینی آنها را تعیین می‌کند. محققان می‌گویند بینی در واقع یک سیستم تهویه مطبوع بوده و وظیفه اصلی آن تنظیم دما و رطوبت هوای تنفسی قبل از رسیدن به ریه است. آنها با اسکن سه‌بعدی بینی تعداد زیادی از افراد در مناطق آب و هوایی متفاوت دریافته‌اند که بینی‌های پهن در آب و هوای گرم و مرطوب و بینی‌های باریک در آب و هوای سرد و خشک عملکرد بهتری دارد و این موجب تطابق شکل بینی افراد با کمک انتخاب طبیعی و طی چند قرن یا حتی چند هزاره می‌شود.

این فرضیه البته جدید نیست و در قرن نوزدهم میلادی آناتومیست بریتانیایی بنام آرتور تامسون آن را مطرح کرد. از آن زمان تاکنون افراد بسیاری سعی در بررسی این فرضیه با مطالعه شکل جمجمه انسان‌ها کرده‌اند ولی مطالعه اخیر برای اولین بار بررسی خود را روی بینی افراد زنده و در قید حیات انجام داده است. محققان می‌گویند بینی‌های باریک‌تر موجب می‌شود تا هوای وارد شده به آنها بهتر و بیشتر در مجاورت دیواره‌های مخاطی بینی قرار گرفته و در نتیجه گرم‌تر و مرطوب‌تر شود و این خصیصه برای زندگی در آب و هوای سرد و خشک می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در این افراد هوای با کیفیت بهتری به ریه می‌رسد. در طول قرون و هزاره‌ها زندگی در مناطق سرد و خشک، افرادی که بینی‌های باریک داشته‌اند هوای بهتری به ریه‌های خود رسانده و در نتیجه احتمال عفونت‌های تنفسی در آنها کمتر بوده است. احتمالا انتخاب طبیعی به تدریج جمعیت افراد با بینی‌های پهن‌تر و بزرگتر را به علت عدم تطابق با محیط کاهش داده است.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: