کد خبر: ۱۵۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 08
دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکان ایران:
محمد رضا ظفرقندی، با تاکید بر این که در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی برای کشور افتاده است،‌ درباره طرح تحول سلامت، افزود: در زمان حاضر سهم سلامت از جی دی پی ( تولید ناخالص داخلی ) 1.8 درصد افزایش پیدا کرده است و سهم مردم از پرداخت هزینه‌های سلامت 15 درصد کاهش یافته است.
شفاآنلاین>سلامت>دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکان ایران با بیان این که ‌سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی1.8 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: اهتمام دولت تدبیر و امید به سلامت مردم بی سابقه و بی نظیر است.

به گزارش شفاآنلاین،محمد رضا ظفرقندی، با تاکید بر این که در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی برای کشور افتاده است،‌ درباره طرح تحول سلامت، افزود: در زمان حاضر سهم سلامت از جی دی پی ( تولید ناخالص داخلی ) 1.8 درصد افزایش پیدا کرده است و سهم مردم از پرداخت هزینه‌های سلامت 15 درصد کاهش یافته است.
این متخصص با اشاره به این که طرح تحول سلامت همچون دیگر طرح‌ها ایراداتی داشته، اما اقدام دولت یازدهم برای مردم در این طرح فواید زیادی دارد، ‌تصریح کرد: هزینه بیمارانی که در بیمارستان بستری می شوند به نسبت سال‌های گذشته بسیار کاسته شده است مثلا پیش از این طرح، بیماران برای یک نوع عمل جراحی باید هزینه حدود 30 میلیون تومان پرداخت می کردند در حالی که با این طرح، این هزینه به یک میلیون تومان کاهش یافته است.
ظفرقندی گفت: این طرح گشایشی برای بیمارانی که سال‌ها امکان و شرایط درمان و بستری شدن در بیمارستان‌ها نداشتند را مهیا کرد و هم اکنون بیماران برای طی درمانشان نیازی نیست تجهیزات و اقلامی را از بیرون از بیمارستان خریداری کنند.
وی طرح پزشکان مقیم در بیمارستان‌ها و بهبود، نوسازی و تجهیزات بیمارستان ها (Equipment for hospitals)را از دیگر فواید طرح تحول سلامت عنوان کرد و افزود: منابع و درآمد این طرح باید دارای ثبات شود. دولت و مجلس شورای اسلامی باید درآمدهای پایداری برای این طرح در نظر بگیرد همچنین باید به راهنماها و گاید لاین های انجام عمل‌های جراحی توجه شود تا از انجام جراحی غیر ضروری جلوگیری شود.
وی درباره ضرورت های دیگر برای ادامه این طرح گفت: باید صرفه جویی های لازم انجام شود؛ طرح تحول سلامت، اقدامات بزرگ در حوزه سلامت به وجود آورد.
وی با تاکید بر ضرورت شرکت در انتخابات، گفت: افراد باید برای شرکت در انتخابات قانع شوند. مردم باید از این مهم آگاه شوند که شرکت در انتخابات برای سرنوشت کشور بسیار ضروری است.
این استاد دانشگاه با بیان این که باید به مردم توضیح داده شود که بین شرایط بحرانی که ثبات و آرامش کشور را بهم می زد و سایه جنگ (war) را به وجود می آورد، با شرایط کنونی تفاوت وجود دارد، گفت: باید برای مردم، تشریح شود بین دولتی که قطعنامه های تحریم را ورق پاره‌ ای می دانست و دولتی که عاقلانه با نظام بین المللی تعامل برقرار کرده است، تفاوت وجود دارد.
وی با اشاره به تورم بیش از 40 درصدی قیمت کالا ها در دولت قبل و کاهش آن به کمتر از 10 درصد در دولت کنونی گفت: این موضوعات باید به مردم توضیح داده شود.
ظفرقندی گفت: آمار و شاخص ها نشان می دهد حرکت دولت تدبیر و امید رو به جلو و با ثبات است و فعالیت هایی که انجام شده شرایط را برای توسعه کشور مهیا کرده است.
وی با اشاره به رشد منفی اقتصاد در دولت گذشته با وجود دارا بودن کشور از بالاترین میزان درآمد نفتی، گفت: مردم باید بدانند انتخاب درست تاثیر زیادی بر آینده جامعه و جوانان خواهد داشت.
ظفرقندی با تاکید بر این که دولت تدبیر و امید با مجموعه افرادش روندی روبه جلو داشته است،‌ افزود: برای تداوم حرکت رو به جلو کشور مردم باید به صحنه بیایند.
 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 1396 در کشور برگزار می شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: