کد خبر: ۱۵۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 08
رنجبرزاده مطرح کرد:
اکبر رنجبرزاده گفت: حفظ اولویت بهداشت و درمان کشور باید در دولت بعد هم دنبال شود، ضمن آنکه تاکید داریم منابع مالی در اختیار وزارت بهداشت و درمان برای بهداشت و درمان باید بهتر مدیریت شود، هزینه‌ها نه با عدم ارایه خدمات به بیماران بلکه با کاهش هزینه‌های غیرضرور باید کاهش داشته باشد.
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر حفظ اولویت بهداشت و درمان کشور در دولت دوازدهم، گفت: منابع مالی در اختیار وزارت بهداشت و درمان باید با کاهش هزینه‌های غیرضرور کاهش یابد.

به گزارش شفاآنلاین،اکبر رنجبرزاده در خصوص عملکرد دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان، گفت: به صورت کلی موضوع بهداشت و درمان در دولت یازدهم از برجستگی خاصی برخوردار است، در واقع با وجود همه نواقص و مشکلات؛ فرایند حرکت به سمت تقویت وزارت بهداشت در امور بهداشتی و درمانی، فضاهای فیزیکی، گسترش تخت‌های بیمارستانی، ساخت‌و سازها، پایگاه‌های سلامت در روستاها و در سطح شهر به نوعی است که در هیچ دوره چهار ساله‌ای به اندازه دوره یازدهم کار انجام نشد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: منابع مالی این اقدامات تامین شده و ساخت و سازها در حال انجام است، در استان همدان به تنهایی قریب به 200 میلیارد تومان هزینه ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت در سال 95 تامین بودجه شده است، در حوزه درمان و رضایت مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی نیز اقدامات قابل توجه است.

وی در توضیح آنچه که باید در دولت دوازدهم دنبال شود، ادامه داد: حفظ اولویت بهداشت و درمان کشور باید در دولت بعد هم دنبال شود، ضمن آنکه تاکید داریم منابع مالی در اختیار وزارت بهداشت و درمان برای بهداشت و درمان باید بهتر مدیریت شود، هزینه‌ها نه با عدم ارایه خدمات به بیماران بلکه با کاهش هزینه‌های غیرضرور باید کاهش داشته باشد.

رنجبرزاده معتقد است: کاهش هزینه‌ها با مدیریت صحیح منابع غیر ضرور امکان‌پذیر است، البته ایرادات بسیاری به طرح تحول سلامت هم وجود دارد که و وزیر بهداشت و درمان و زیرمجموعه آن هم اذعان داشته که «نوسازی و بازسازی طرح تحول یک ضرورت است تا هزینه‌های غیر ضرور حذف شود»، لذا با همین منابع در اختیار خدمات بهتر و بیشتری ارایه خواهد شد.

ساخت و ساز 30 تا 40 پایگاه سلامت و خانه بهداشت در هر استان

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت و ساز فضاهای فیزیکی در حوزه درمان و بهداشت در سطح روستاها و شهر، گفت: هم‌اکنون موضوعات بهداشتی و درمانی از موقعیت نسبی مناسبی برخوردارند، در هر استانی نزدیک به 30 تا 40 پایگاه سلامت و خانه بهداشت(Home Health) در حال ساخت و ساز است، این میزان به نسبت جمعیت استان‌های مختلف همان میزانی است که وزیر بهداشت اعلام کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت بهداشت و درمان برای دولت آینده باید حفظ شود تا سلامت مردم به خطر نیفتد، ادامه داد: قوانینی هم که در مجلس مصوب شده باید اجرا شود، اجرای نظام ارجاع، پزشک خانواده(family doctor)، اجرای گایدلاین ها برای رسیدگی، بستری و درمان  با راهنمای بالینی مدون عملیاتی شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در مدیریت منابع نیز دقت کافی لازم است، متاسفانه در حوزه پزشک خانواده و نظام ارجاع کمبود‌هایی است که باید به معنای واقعی تکمیل شود، زیرا نواقص سبب نارضایتی مردم شده ، عدم وجود تیم مجرب پزشکی در روستاها سبب ارجاع بیماران به پزشک شهری شده است.

 سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان، گفت: خدمات بهداشتی در روستاهای با جمعیت ۱۵۰۰ نفر، پایگاه های بهداشتی به ازای ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر و مراکز جامع خدمات سلامت برای ۲۵ تا ۵۰ هزار نفر جمعیت به مردم ارائه می شود، البته در دولت یازدهم، شبکه بهداشت کشور بازطراحی و ۱۸۰۰ مرکز جامع خدمات سلامت در کشور راه‌اندازی شد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: