کد خبر: ۱۵۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۶ - 2017July 01
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی درگفتگو با شفاآنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین :نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره فروش کلیه از روی اضطرار مالی ابراز ناخوشنودی کرد و گفت: به عنوان یک مسوول در جمهوری اسلامی از این موضوع متأسفم و امیدوارم با گسترش فرهنگ اهداء از مرگ مغزی از این فضاهای تاریک دور شویم وپرونده این ماجرا برای همیشه بسته شود.

دکتر محمد حسین قربانی، پیرامون خرید و فروش کلیه  درکشور وتبعات اش به شفاآنلاین گفت: به عنوان یک مسوول درنظام جمهوری اسلامی متاسفم که مردم به علت فقر و نداشتن و برای امرار معاش مجبور می شوند کلیه بفروشند.

وی اظها کرد:  بنده و امثال بنده که در نظام جمهوری اسلامی  مسوولیت به دوش داریم در مقابل این موضوع احساس شرمندگی می کنیم و معتقدیم باید برای بیماران نیازمند پیوند کلیه فضایی از لحاظ فرهنگی ایجاد کرد که اهداء کلیه و به خصوص اهداء از مرگ مغزی گسترش پیدا کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور در زمینه اهداء عضو به خصوص از مرگ مغزی فضای خوبی ایجاد شده و باید کمک کنیم و بحث فرهنگی را بیشتر گسترش دهیم تا بتوانیم مشکل نیازمندان پیوند کلیه را مرتفع کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اینکه بگوییم "اگر کسی که نیازمند است  کلیه اش را بفروشد  چه اشکالی دارد"گفت : این در نظام جمهوری اسلامی قابل باور و تصور نیست من نمی دانم برخی از آقایان با چه تفکر و اندیشه ای این فضا را تبلیغ کرده اند .درعین حال معتقدم این فضا یک فضای تاریک است و ان شاالله همگی به کمک هم از این فضا عبور کنیم و با فقر زدایی دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم که شهروندی در جمهوری اسلامی به دلیل فقر کلیه اش را بفروشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهروزبرومند
|
United States
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
0
بادرود به سرور دکترقربانی که بسیار شایسته و بایسته بدون شعار راه کار را گفته اند تنها یاآدوری مینمایم که برای پیش گیری از سوداگری و خرید و فروش کلیه نیاز به قانون داریم.حتی هندوستان با قانون از این کارنادرست پیشگیری نموده است . ما امیدواریم نمایندگان گرامی ملت این کمبود را از راه گذرانیدن قانون برطرف نمایند. ایدون باد
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
0
با درود بر نماینده آگاه مجلس، جناب دکتر قربانی
به نظر بنده تصویب یک قانون درست و همه جانبه که در برگیرنده تمام جواب کار باشد شاید شروع خوبی از طرف مجلس باشد و نکه قابل تامل دیگر هم که به نظرم مهم تر هم می باشد، لزوم فرهنگ سازی در این زمینه در رسانه ها می باشد.
به هر حال خرید و فروش اعضای بدن در کشوری به مانند ایران اسلامی امری ناپسند می باشد و این افسارگسیختگی نیز به وجهه بین المللی ما ضربه خواهد زد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: