کد خبر: ۱۵۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 04
در جوامعی که افراد احساس بی عدالتی کنند و اختلاف طبقاتی بیداد کند، سهل انگاری زیاد می شود و افراد نقش و وظیفه خود را به درستی ایفا نمی کنند
رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، گفت: حضور مردم در صحنه انتخابات از همه امور مهم تر است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی محمد آدابی روز پنج شنبه در گردهمایی هیات مدیره های نظام پرستاری(Nursing Council) کشور در هتل کوثر تهران، اظهارداشت: در جوامعی که افراد احساس بی عدالتی کنند و اختلاف طبقاتی بیداد کند، سهل انگاری زیاد می شود و افراد نقش و وظیفه خود را به درستی ایفا نمی کنند.

وی از پرستار به عنوان یک انسان سرآمد و الگو نام برد و گفت: پرستار باید خودش سالم باشد تا بتواند الگوی دیگران قرار بگیرد. از همین رو، برنامه هایی را در جهت نشاط و شادابی پرستاران در معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری در دست تهیه داریم که بزودی ابلاغ می شود.

آدابی به «سندروم کارشی» یا همان مرگ بر اثر کار زیاد در بین جامعه پرستاری(Community Nursing) اشاره کرد و افزود: به دفعات گفته ام که مراقب کار زیاد پرستاران باشید، سال گذشته ۱۵ نفر از پرستاران جوان کشور که آینده این حرفه بودند، بر اثر کار زیاد فوت کردند. در حالی که در فرانسه به خاطر مرگ یک پرستار بر اثر کار زیاد، اعتراض هایی از سوی مردم صورت گرفت.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به سختی و زیان آور بودن شغل معدن کاران و پرستاران در دنیا که رتبه های اول و دوم را دارند، گفت: در ایران، پرستاری در رتبه اول قرار دارد.

وی افزود: ما نگران شیفت های شبانه پرستاران هستیم که بر اثر کار زیاد، نمی دانیم تا صبح سالم بمانند.

آدابی در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: ما مطالبات و مشکلات پرستاری را به همه کاندیداها گفته ایم اما هیچ کدام قولی به ما نداده اند. از همین رو، در انتخابات پیش رو در وهله اول به منافع ملی فکر می کنیم و پای صندوق های رای حاضر می شویم و بعد مسائل صنفی را دنبال می کنیم. زیرا، حضور مردم در صحنه انتخابات از همه امور مهم تر است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: