کد خبر: ۱۵۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 03
گوش داخلی یکی از چند اندامی است که بیوپسی( نمونه برداری) از آنها انجام نمی شود و به همین دلیل بافت های گوش داخلی انسان برای استفاده در فعالیت های تحقیقاتی کمیاب هستند
محققان آمریکایی موفق به رشد بافت داخلی گوش از سلول های بنیادی انسان شدند؛ دستاوردی که می تواند به روش های جدید برای درمان ناشنوایی(Deafness) و اختلالات تعادلی منجر شود.

به گزارش شفا آنلاین، گوش داخلی یکی از چند اندامی است که بیوپسی( نمونه برداری) از آنها انجام نمی شود و به همین دلیل بافت های گوش داخلی انسان برای استفاده در فعالیت های تحقیقاتی کمیاب هستند.

بنابراین بافت هایی از گوش داخلی انسان که در ظرف های آزمایشگاهی پرورش می یابند، فرصت های بی سابقه ای برای ابداع و آزمایش روش های درمانی جدید برای اختلالات مختلف گوش داخلی فراهم می کنند.

در این مطالعه، محققان دانشکده های پزشکی دانشگاه های ایندیانا، هاروارد و بوستون بر اساس تحقیقاتی که پیش از این انجام شده بود، عمل کردند، آنها موفق به ابداع فناوری(Technology) به نام کشت سه بعدی شده بودند که شامل پرورش سلول های بنیادی در توده ای شناور به شکل توپ است؛ این روش برخلاف روش های سنتی کشت سلول است که در آن سلول ها در لایه ای مسطح بر سطح یک ظرف کشت پرورش می یابند.

دکتر کوهلر از دانشگاه ایندیانا که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: این فناوری تعاملات پیچیده تر میان سلول ها را میسر و محیطی ایجاد می کند که به آنچه در بدن انسان در جریان تکامل رخ می دهد، نزدیک تر است.

محققان با کشت سلول های بنیادی(Stem Cells) به این شیوه و آغشته کردن آنها به مولکول های خاص علامت دهنده، موفق شدند سلول ها را در فرآیندهای اصلی دخیل در تکامل گوش داخلی انسان، هدایت کنند.

این کار به تولید آنچه دانشمندان آن را 'ارگانوئیدهای' گوش داخلی یا ساختارهای سه بعدی حاوی سلول های حسی و سلول های حمایت کننده در گوش داخلی نامیده اند، منجر شد.
محققان این مطالعه را دستورالعملی برای ساخت گوش داخلی انسان از سلول های بنیادی عنوان کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: