کد خبر: ۱۵۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 02
بیست و چهارمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران از امروز تا بیست و چهارم اریبهشت ماه با حضور متخصصان و اساتید داخلی و خارجی در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن متخصصان علوم اعصاب ایران گفت: بر خلاف تقسیم بندی های جغرافیایی که باید زیر 3 در 100 هزار نفر در ایران مبتلا به ام اس باشند، بیش از 80 هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر حسین پاکدامن روز سه شنبه در حاشیه بیست و چهارمین کنگره بین المللی نورولوژی(Neurology) و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شایع ترین علت ناتوانی مغزی و جسمی در جوانان بیماری ام اس (اِسکلُروزِ چندگانه) است که سن ابتلا به آن بین 20 تا 40 سالگی است و در زنان شیوع بیشتر دارد.

وی با بیان این که این بیماری بیشتر در تهران و اصفهان شایع است افزود: عوامل ژنتیکی(Genetics)، تغذیه نامناسب، شرایط اب و هوایی و کمبود ویتامین D در بروز این بیماری نقش اساسی دارد.

پاکدامن اظهار کرد: دو سوم مردم ایران کمبود ویتامین D دارند که این مسئله آنها را مستعد ابتلا به ام اس می کند.

وی در خصوص درمان این بیماری گفت: تا سال 1993 میلادی ام اس جزء بیماری های غیر قابل درمان بود اما از آن سال با ورود این داروها، به بیماری تا حدودی قابل درمان تبدیل شد.

رئیس انجمن متخصصان علوم واعصاب ایران توضیح داد: 14 داروی تزریقی و خوراکی برای کنترل این بیماری تا کنون تولید شده که تمام این داروها در ایران نیز وجود دارد و همگی آنها دارای پوشش بیمه ای هستند.

برچسب ها: ام اس ، ژنتیک ، تغذیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: