کد خبر: ۱۵۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 08
رئیس انجمن سکته مغزی کشوردرگفتگو با شفاآنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین: رئیس انجمن سکته مغزی کشور با انتقاد از عملکرد نظام پزشکی درسالهای گذشته گفت: این سازمان نیازمند جایگاهی قدرتمند است تا بتواند از منافع مردم و پزشکان به موقع و منطقی دفاع کند.

دکتر بابک زمانی، همزمان با نزدیک شدن به پایان دوره مدیریت کنونی سازمان نظام پزشکی در مورد عملکرد و نقاط ضعف و قوت این سازمان به شفاآنلاین گفت: نظام پزشکی بر اساس ماهیتش ضعف هایی دارد که اجتناب ناپذیر هستند و در عین اینکه یک سازمان است اتحادیه پزشکان نیز به شمارمی رود . شاید به همین دلیل است که نتوانسته بایسته و شایسته از جامعه پزشکان دفاع کند .

وی اظهار داشت: این سازمان به دلیل شبه دولتی بودن و ملاحظاتی خاص نتوانسته آن چیزی که لازمه حقوق جامعه پزشکی می باشد را ایفا کند و بی تردید مهمترین دغدغه صنفی پزشکان ارتقاء سلامت کشور است و نه دغدغه های صنفی و منافع خود.

وی تأکید کرد: وقتی پزشکان داخلی ضعیف شوند بخش های مهمی از جامعه پزشکی دچار بحران می شوند و قاعدتاً نظام پزشکی هم که برآمده از صنف پزشکان است به واقع مسوول تلقی می شود و باید اقدامی کند.

متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی باید تا آنجا که می تواند در جهت اصالت های صنف پزشکی و ارزش های جامعه پزشکی واحقاق حقوق مردم نیز قدم بردارد که این به معنای ارتقاء نظام سلامت کشور خواهد بود.ضمن اینکه به نظرم نظام پزشکی در سال های گذشته موفق نبوده ونیازمند تغییرات اساسی است.

دکتر زمانی تأکید کرد: جامعه پزشکی در کشور ما دچار بحران است اما چندان به چشم نمی آید .دراین شرایط مهم این که است که نظام پزشکی جایگاه مهم واجرایی داشته باشدتا بتواند اعمال قدرت کند و منافع جامعه پزشکی که مهمترین آن ارتقاء سلامت کشور است را ابقاء کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: