کد خبر: ۱۵۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 30
افسردگی در کشور ایران با توجه به آمار رسمی منتشر شده بیش از ۱۲ درصد است
شفا آنلاین>سلامت>فلوشیپ تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: افسردگی در کشور ایران با توجه به آمار رسمی منتشر شده بیش از ۱۲ درصد است.

 به گزارش شفا آنلاین،رضا امانی در همایش تغذیه و افسردگی که شامگاه شنبه، در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمیرم برگزار شد، تصریح کرد: بر اساس آمار منتشر شده از سوی نهادهای رسمی کشور آمار افسردگی در ایران بیش از ۱۲ درصد است.

این استاد دانشگاه با اشاره به انواع اختلالات روانی و ایجاد افسردگی های مختلف در جامعه افزود: شیوع افسردگی در بین دانشجویان کشور تا ۶۴ درصد گزارش شده که این موضوع بسیار پر اهمیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اوج بروز افسردگی در سنین بالای ۴۰ سال بوده و افراد در این محدوده سنی بیشتر در خطر افسرگی قرار دارند.

فلوشیپ تغذیه بالینی با موثر دانستن اثرات بیماری های مختلف بر هم اذعان کرد: افسردگی تاثیر بسیار زیادی بر روی بیماران دیابتی دارد و این امر موجب افزایش شدت بروز دیابت در افراد مبتلا به این بیماری است و این افراد به خودمراقبتی بیش از پیش برای خود نیازمندند.

امانی با اشاره به میزان بالای چربی موجود در وعده نهار ایرانی ها خاطر نشان کرد: نهار سنتی ما ایرانی ها ضد تولید بوده و علت آن میزان بالای چربی موجود در آن است که موجب بی حالی و افزایش خستگی در بدن می شود.

در این همایش، تئاتری با موضوع تغذیه سالم اجرا و از عوامل اجرایی این برنامه تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها: دیابت ، افسردگی ، فلوشیپ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: