کد خبر: ۱۵۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 30
سلامت بلند‌مدت قلب شرکت‌کنندگان در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت. این مطالعه حاکی از هیچ برتری در افرادی که رژیم غذایی کم‌نمک داشتند، نبود.
شفا آنلاین:بر اساس ادعای یک مطالعه جدید، ممکن است حذف غذا‌های پرنمک همیشه برای سلامت قلب شما مفید نباشد.

به گزارش شفا آنلاین:به گفته پژوهشگر ارشد لین مور، سلامت بلند‌مدت قلب <Long-term health of the heart>شرکت‌کنندگان در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت. این مطالعه حاکی از هیچ برتری در افرادی که رژیم غذایی کم‌نمک داشتند، نبود.

مور که استاد دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون است، می‌افزاید: «به طور کلی افرادی که رژیم غذایی با سدیم (نمک) پایین مصرف کرده بودند در طول 20 یا 30 سال آینده، مزیتی را به ویژه در زمینه فشار خون یا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نشان ندادند.»

از سوی دیگر، این افراد زمانی که مصرف پتاسیم خود را از افزایش دادند از سلامتی بیشتری برخوردار شدند. مور و همکارانش دریافتند این ماده معدنی از دو طریق به سلامت قلب کمک می‌کند.
مصرف مقدار بالاتر پتاسیم، ارتباطی قوی با کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی داشت. این روند در مورد منیزیم هم صدق می‌کند.
اما قبل از اینکه شروع به مصرف نمک کنید، این را در نظر بگیرید که انجمن قلب آمریکا که از طرفداران اولیه رژیم‌های غذایی کم سدیم است، اعتبار این مطالعه را زیر سوال برده و اعلام کرد به توصیه برای محدود کردن مصرف نمک ادامه می‌دهد.
به گفته این انجمن، کارآزمایی‌های بالینی با طراحی مناسب، حاکی از رابطه مستقیم بین سدیم و فشار خون بودند.
انجمن قلب آمریکا مصرف روزانه بیش از 2300 میلی‌گرم - حدودا یک قاشق چای‌خوری – سدیم را پیشنهاد نمی‌کند و محدوده ایده‌آل مصرف سدیم برای اغلب افراد بالغ، کمتر از 1500 میلی‌گرم در روز است.
تحقیقات مور نشان می‌دهد، آمریکایی‌ها با مصرف حدود 3000 تا 3500 میلی‌گرم سدیم در روز سالم می‌مانند؛ به خصوص اگر آنها پتاسیم و منیزیم نیز به اندازه کافی مصرف کنند.
مور گفت برای آمریکایی‌ها با مصرف متوسط سدیم مشکلی پیش نمی‌آید، اما تقریبا همه آمریکایی‌ها نیاز به افزایش مصرف پتاسیم دارند.

غذاهای غنی از پتاسیم شامل سبزی‌های برگ‌دار سبز، سیب‌زمینی، لوبیا، کدو، ماست، ماهی سالمون، آووکادو، قارچ و موز است.

مطالعات جدیدی که در ماه مه گذشته منتشر شد نشان داد، محدود کردن نمک در رژیم غذایی به کمتر از 3000 میلی‌گرم در روز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

یافته‌های مور براساس بررسی داده‌های بیش از 2600 مرد و زن شرکت‌کننده صورت گرفته است.
شرکت‌کنندگان در شروع مطالعه دارای فشار خون طبیعی بودند. اما احتمال ابتلا به فشار خون بالا در طول 16 سال بعد در افرادی که روزانه کمتر از 2500 میلی‌گرم سدیم مصرف می‌کردند، بیشتر از کسانی بود که میزان سدیم بیشتری مصرف کرده بودند.
محققان همچنین دریافتند افرادی که پتاسیم، کلسیم و منیزیم بیشتری دریافت کردند، دارای فشار خون پایین‌تری در بلند‌مدت بودند.
البته به نظر می‌رسد میزان مصرف سدیم در این مطالعه به دقت اندازه‌گیری نشده است.
سپید
منبع: Healthday
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: