کد خبر: ۱۵۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 27
بر اساس این خطر سنجی مشخص می‌شود که فرد در 10 سال آینده به چه میزان ممکن است دچار سکته قلبی و مغزی شود
شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز بهداشت پلدشت گفت: وزارت بهداشت و درمان برای کنترل و پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی، طرح خطر سنجی را در اولویت برنامه خود قرار داده است و همه افراد بالای 30 سال می‌بایست آن را انجام دهند.

به گزارش شفا آنلاین، محسن جلیل زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: وزارت بهداشت و درمان برای کنترل و پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی، طرح خطر سنجی را در اولویت برنامه خود قرار داده است و همه افراد بالای 30 سال می‌بایست آن را انجام دهند.

وی تصریح کرد: بر اساس این خطر سنجی مشخص می‌شود  که فرد در 10 سال آینده به چه میزان ممکن است دچار سکته قلبی(heart attack) و مغزی شود.

رییس مرکز بهداشت پلدشت افزود: بر اساس آزمایشات صورت گرفته اقدامات لازم برای کاهش بروز سکته قلبی و مغزی در فرد با ارائه آموزش‌های لازم مبنی بر تغییر سبک زندگی و در صورت لزوم درمان انجام می گیرد.

جلیل زاده گفت: این طرح در مراکز خدمات جامع سلامت سطح شهرستان و خانه‌های بهداشت روستایی که به شبکه اینترنت متصل هستند بصورت رایگان در حال اجراست و شهروندان عزیز می توانند با در دست داشتن کارت ملی  یا ارائه شماره ملی خود به این مراکز مراجعه و آزمایشات لازم را انجام دهند.

رییس مرکز بهداشت پلدشت افزود: در آینده طرح تشخیص و کنترل سه نوع بیماری سرطان(Cancer) شایع(روده، پستان و دهانه رحم) در شهرستان اجرا می شود.

برچسب ها: سرطان ، سکته قلبی ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: