کد خبر: ۱۴۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 26
امینی فرد مطرح کرد:
محمد امین نعیمی فرد با بیان اینکه بیماری افسردگی در دهه اخیر به شکل پیشرفته تری نمایان شده است، افزود: متاسفانه به دلیل کاهش ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و مشکلاتی از قبیل فقر، بیکاری و معضلات اقتصادی اختلالات خُلقی و رفتاری بیشتر شده و زنگ خطری جدی برای جامعه محسوب می شود.
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اختلالات خلقی زمینه ساز شیوع بیماری های روانی، گفت: کمیسیون در نظر دارد نشست های مختلفی را در این زمینه با حضور مسئولان وزارت بهداشت برگزار کند.

به گزارش شفاآنلاین،محمد امین نعیمی فرد با بیان اینکه بیماری افسردگی در دهه اخیر به شکل پیشرفته تری نمایان شده است، افزود: متاسفانه به دلیل کاهش ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و مشکلاتی از قبیل فقر، بیکاری و معضلات اقتصادی اختلالات خُلقی و رفتاری بیشتر شده و زنگ خطری جدی برای جامعه محسوب می شود.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان و فنوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی امسال را با عنوان سال مقابله با افسردگی نامگذاری کرد که با توجه به این نامگذاری وزارت بهداشت باید ورود جدی تری به این عرصه داشته باشد زیرا امروزه با طیفی روبه رو هستیم که بی توجهی به آن منجر به از کار افتادگی فرد و تبعات جدی تری می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: از سویی دیگر لازم است حلقه مفقوده بهداشت و روان در وزارت بهداشت مورد توجه قرار گیرد و باید معاونت بهداشت و روان وزارت بهداشت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد و برنامه های خود را ارایه دهد.

وی یادآور شد: ناگفته نماند که نهادینه کردن سیستم ارجاع یا همان پزشک خانواده(family doctor) در کنار تکمیل نیروی انسانی در این عرصه نیز می تواند تا حد زیادی کمک به شناسایی و در نهایت درمان بیماری های روانی شود.

امینی فرد با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توجه ویژه ای برای مقابله با افسردگی (depression)و بیماری های روانی خواهد کرد، افزود: در همین راستا کمیسیون در نظر دارد نشست های مختلفی را در این زمینه با حضور مسئولان وزارت بهداشت برگزار کند و از این وزارتخانه درخواست کرده تا گزارشی از برنامه های خود را به اعضای کمیسیون ارایه دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، درباره علت عدم تمایل افراد برای مراجعه به روانشناسان و روانپزشکان، افزود: متاسفانه امروزه فرهنگ مراجعه به روانشناسان و روانپزشکان هنوز پذیرفته شده نیست و اگر فردی به این گروه از پزشکان مراجعه کند ممکن است مطلوب اطرافیان نباشد.

وی یادآور شد: از سویی دیگر میزان قیمت مشاوره ها نیز مزید بر علت بوده و باعث شده افراد از مراجعه به روانشناسان و روانپزشکان بپرهیزند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کمرنگ بودن فعالیت بیمه ها در عرصه ارایه خدمت بهداشت و روان به بیماران نیز خدمت رسانی در این عرصه را با چالش مواجه کرده که می طلبد وزارت بهداشت به این عرصه ورود یابد.

مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخیرا از ابتلای شش میلیون و 400 هزار نفر در کشور به بیماری افسردگی خبر داد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: