کد خبر: ۱۴۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 25
میگرن می‌تواند همراه با تهوع و استفراغ باشد و وقتی شروع می‌شود توانایی‌های فرد را به نحو محسوسی کاهش می‌دهد. در حال حاضر مبتلایان به این بیماری آن را بیشتر با کمک دارو کنترل می‌کنند.
شفا آنلاین:محققان می‌گویند نوعی تحریک الکتریکی اعصاب مغز ممکن است بتواند به زودی جای درمان‌های رایج دارویی میگرن<Current treatments for migraine drug> را بگیرد. میگرن نوعی سردرد ضرباندار است که غالبا یک طرف کاسه سر را درگیر می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:میگرن می‌تواند همراه با تهوع و استفراغ باشد و وقتی شروع می‌شود توانایی‌های فرد را به نحو محسوسی کاهش می‌دهد. در حال حاضر مبتلایان به این بیماری آن را بیشتر با کمک دارو کنترل می‌کنند.

اینک محققین وسیله جدیدی به نام Nerivio را معرفی کرده‌اند که بصورت یک بازوبند به دور دست بسته می‌شود. زیر این بازوبند دو الکترود روی پوست بازو قرار می‌گیرد که وقتی به‌صورت وایرلس به اپلیکیشن نصب شده روی تلفن همراه استفاده کننده متصل می‌شود شروع به ارسال امواج الکتریکی خاصی به اعصاب بازو می‌کند.

مخترعین این وسیله عقیده دارند تحریک الکتریکی اعصاب خاصی در بازو می‌تواند با فعال کردن قسمت‌های خاصی از ساقه مغز موجب آزاد شدن مواد شیمیایی ضددرد در آن ناحیه شود که سردرد میگرنی را از بین می‌برد.

محققان با آزمایش این وسیله روی 71 بیمار با سردرد میگرنی نشان دادند که با کمک آن می‌توان در دو سوم بیماران شدت سردرد را پنجاه درصد کاهش داد. این میزان از موفقیت کاملا قابل مقایسه با داروهای رایج مورد استفاده در سردرد میگرنی از خانواده تریپتان tripta- است.سپید
منبع: Medscape
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: