کد خبر: ۱۴۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 24
سیب میوهای است که غنی از ویتامینها، مواد معدنی ضروری ، فیبر، آنتی اکسیدانها و دیگر ترکیبات مفید برای بدن است.
شفا آنلاین:خوردن سیب یا نوشیدن آب سیب عملکرد ریه ها را بهتر میکند و به ویژه در بیماران مبتلا به آسم موجب تنفس راحت تر و کاهش خس خس سینه می شود. سیب میوهای است که غنی از ویتامینها، مواد معدنی ضروری ، فیبر، آنتی اکسیدانها و دیگر ترکیبات مفید برای بدن است.

به گزارش شفا آنلاین:سیب دارای ویتامین و مواد مغذی زیادی است و بی مناسبت نیست که یک ضرب المثل انگلیسی می گوید که خوردن یک سیب در روز شما را از رفتن نزد دکتر بی نیاز می کند. سیب سرشار از ویتامین های E، B12، B2، B1، A و K، اسید پانتوتونیک، نیاسین، بیوتین، اسید فولیک و کولین است.

مقادیر این ویتامینها در انواع گوناگون سیب متفاوت است. پوست سیب حاوی کاروتن میباشد. تقریباً نیمی از ویتامین C در پوست سیب وجود دارد و سیبهای کوچک در مقایسه مقدار بیشتری پوست دارند. انواع سیب منابع بسیار خوبی برای تأمین ویتامین C محسوب میشود. سیب دارای مقدار بسیار ناچیزی ویتامین K است.خوردن سیب میتواند باعث کاهش سطح کلسترول خون شود. در عین حال سیب عملکرد دستگاه گوارش را منظم و با التهاب مبارزه میکند، سطح ایمنی بدن را بالا میبرد و حتی باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماریها مثل افزایش فشار خون، دیابت و بیماریهای قلبی و برخی انواع سرطان میشود .خوردن منظم سیب میتواند ریه را از ابتلا به برخی بیماریهای مزمن دور نگه دارد، ضمن آنکه بودن سیب در رژیم غذایی افراد حتی افراد سیگاری، احتمال ابتلای آنها به سرطان ریه را کاهش می دهد.

سیب ماده غذایی است که کالری زیادی ندارد اما با خوردن آن به شما احساس سیری میدهد و این باعث میشود بیش ازحد غذا نخورید و اضافه وزن پیدا نکنید. سیب حاوی فلاونوئیدهاست که آنتی اکسیدانهای مهمی محسوب میشود، اما در میان فلاونوئیدها یکی از آنها به نام فلوریزیرین- که در طبیعت فقط در سیب وجود دارد- به تشکیل و حفظ بافت محکم استخوانی کمک میکند. فلوریزیرین به همراه پلی فنلها و مواد معدنی موجود در سیب ( مثل بورون ) به استحکام استخوانها کمک میکند و در نتیجه از احتمال ابتلا به پوکی استخوان می کاهد.

سیب غنی از ماده اورسولیک اسید است ( البته بیشتر اورسولیک اسید سیب در پوست آن است ).این ماده میتواند از تحلیل عضلانی که در روند بالا رفتن سن اتفاق می افتد ، جلوگیری کند یا آن را به تعویق بیندازد و به طور کلی به قدرت بیشتر عضلانی کمک کند . افرادی که به طور منظم سیب میخورند بسیار دیرتر از دیگران دچار بیماری آلزایمر میشوند.
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .

برچسب ها: آسم ، سیب ، مواد مغذی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: