کد خبر: ۱۴۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 22
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا، گفت: کشور ما یک کشور حادثه‌خیز است و بسیار دچار حادثه می‌‌‌شود. ما در کشور حوادث متعددی را طی 35 سال اخیر از جنگ 8 ساله تا حادثه زلزله گیلان،‌زنجان، بم و سیل ماسوله و گرگان و طوفان ریزگردها در خوزستان و 10 استان دیگر را شاهد بودیم.
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،‌ گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مملکتی زنده است که فرهنگ آن زنده باشد اما متاسفانه اکنون در افرادی که از دانشکده پزشکی فارغ‌التحصیل می‌شوند فرهنگ جبهه و جنگ وجود ندارد.

به گزارش شفاآنلاین،نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا، گفت: کشور ما یک کشور حادثه‌خیز است و بسیار دچار حادثه می‌‌‌شود. ما در کشور حوادث متعددی را طی 35 سال اخیر از جنگ 8 ساله تا حادثه زلزله گیلان،‌زنجان، بم و سیل ماسوله و گرگان و طوفان ریزگردها در خوزستان و 10 استان دیگر را شاهد بودیم.

وی گفت: در مجموع مساله پیشگیری نقش بسیار مهمی دارد چرا که عامل بسیاری از حوادث انسان‌ها هستند. در بسیاری از سیل‌ها انسان‌ها به دلیل قطع بی‌رویه درختان نقش اصلی را دارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: ابتدا تصور می‌کردند که در توسعه پایداری کشور منابع اقتصادی یا تکنولوژی نقش دارند اما به مرور متوجه شدم که برای توسعه پایداری کشور باید یک انسان توسعه یافته وجود داشته باشد. ما به کرات در حوادث جاده‌ای نقش انسانی را مشاهده می کنیم.

نوبخت افزود: آموزش نقش بسیار اساسی دارد. ائمه جمعه و مسئولین مختلف باید این مساله را نهادینه کنند زیرا مساله‌ای حاکمیتی است نه جناحی و باید سه قوه در آن وارد شوند.

وی گفت: کسانی که به شکل اختصاصی این کنگره را برگزار می‌کنند دارای سابقه درخشانی در مدیریت جنگ 8 ساله و عوارض بعد از آن هستند.

نوبخت ادامه داد: رهبر معظم انقلاب گفتند مملکتی زنده است که فرهنگ آن زنده باشد اما متاسفانه جامعه امروز از فرهنگ جبهه و جنگ دور شده است و در افراد جدیدی که از دانشکده پزشکی فارغ‌التحصیل می‌شوند این فرهنگ وجود ندارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تصمیمی اتخاذ شده تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری یکی از جلسات بهداشت و درمان را به این امر اختصاص دهیم که همه سازمان‌هایی که موازی‌کاری می‌کنند جمع شوند و در زیر لوای یک قانون قرار گیرند تا حوادث و بلایا کمتر شود.

وی گفت: نباید غافل از بیماری‌های مزمن شویم زیرا این بیماری‌ها جمع می‌شوند و ناگهان مثل کوه فرود می‌آیند حاشیه‌نشینی،‌اعتیاد از جمله آسیب‌های اجتماعی هستند که نباید از نظر دور بمانند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: