کد خبر: ۱۴۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 22
اسموتی بهاری همان‌طور که از اسمش مشخص است، مخصوص فصل معتدل بهار است و با میوه‌های اصلی این فصل مثل توت فرنگی، گیلاس، شاه توت، توت سیاه، طالبی، هندوانه و هلو درست می‌شود.

شفا آنلاین:تجربه اولین باری که برای خودم اسموتی درست کردم به سال‌ها پیش برمی‌گردد. آن موقع تازه کار با مخلوط کن را یاد گرفته بودم و نمی‌دانستم ترکیب شیر نیمه منجمد با میوه‌ها اسموتی نام دارد.


به گزارش شفا آنلاین:تنها در یخچال را باز می‌کردم و هر چیزی که پیدا می‌کردم توی مخلوط کن می‌ریختم. جای‌تان خالی آن قدر نوشیدنی‌های عجیب و غریب درست می‌کردم و ترکیبات مختلف را کشف می‌کردم که حالا با کولباری از تجربه آمده‌ام! می‌خواهم حاصل عمری را بی‌دردسر در اختیار شما بگذارم. باشد که پند بگیرید و مجبور نشوید اسموتی به خورد گلدان بدهید!

اسموتی های بهاری را بشناسید

اسموتی بهاری همان‌طور که از اسمش مشخص است، مخصوص فصل معتدل بهار است و با میوه‌های اصلی این فصل مثل توت فرنگی، گیلاس، شاه توت، توت سیاه، طالبی، هندوانه و هلو درست می‌شود. برای درست کردن اغلب این اسموتی‌ها برای یک نفر، از یک فنجان شیر یخ شده به‌علاوه میوه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید. اسموتی را اگر شیرین‌تر می‌پسندید، قبل از مخلوط کردن میوه‌ها از مقداری شکر استفاده کنید و اگر طعم ترش‌تری را ترجیح می‌دهید یک قاشق آب لیمو در آن بریزید. شما می‌توانید در اسموتی زغال اخته، موز و هلو از نصف فنجان ماست ساده یا وانیلی یخ زده به جای شیر استفاده کنید.

اسموتی شکلاتی برای آدم‌های پرانرژی

ساده‌ترین روش درست کردن اسموتی شکلاتی ترکیب نصف فنجان شیر یا شیر سویا، ۱۷۰ گرم ماست وانیلی، یک چهارم فنجان چیپس شکلاتی، یک فنجان توت فرنگی و یک مشت یخ است. شما می‌توانید به این اسموتی خوشمزه موز، عسل و مغز بادام هم اضافه کنید، همچنین می‌توانید به جای شیر سویا یا معمولی از شیر کاکائو و به جای چیپس شکلات از شکلات ذوب شده استفاده کنید.

اسموتی سبز برای سلامت شما

همه اسموتی‌ها‌ از مواد سالم و تازه درست می‌شوند، اما اسموتی‌هایی که در آن‌ها سبزیجات زیاد به کار می‌رود و رنگ‌شان تم سبز می‌گیرد و  به اسموتی سبز و سلامتی معروف‌اند. در تصویر بالا در قسمت ۱ مواد به کار رفته در اسموتی، ۳ عدد کیوی، ۱ موز، ۳قاشق عسل، ۳ قاشق ماست و چند عدد برگ نعنا است. در تصویر شماره ۲ اسموتی سبز با مخلوط کردن یک فنجان چای سبز سرد، انبه، موز و ریحان درست شده است و در تصویر سوم اسموتی سبز با فرمول موز، آناناس، کلم پیچ، خیار، کرفس و تخم شربتی تبدیل به یک نوشیدنی گوارای متفاوت شده است.

اسموتی‌های سبز انواع متفاوتی دارند که با ترکیب دلخواه شما از سه جدول یک، دو و سه تهیه می‌شوند. تنها کافی است به صورت عمودی انتخاب کنید که از ترکیب کدام سه مورد لذت بیشتری خواهید برد یا چه چیز برای سلامتی شما اهمیت بیشتری دارد. شما می‌توانید از ماست، شیر سویا، آب پرتقال و آب برای رقیق کردن اسموتی‌های سبز کمک بگیرید.

اسموتی مجلسی برای دورهمی ها

اسموتی رنگین کمان که مخصوص آدم‌های خوش ذوق و البته کمی با حوصله است از چند میوه با رنگ‌های مختلف تهیه می‌شود. میوه‌هایی مثل توت فرنگی، نارنگی، موز، زغال اخته و تمشک می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای یک اسموتی رنگین‌کمانی باشند. برای درست کردن این اسموتی جذاب، باید حواس‌تان را به چند نکته مهم جمع کنید. اول این‌که اگر برای رنگ سبز به جای میوه از سبزیجاتی مثل ریحان استفاده می‌کنید، حتما به همراه ریحان مقداری آب در مخلوط کنید بریزید و نکته دوم این‌که از میوه‌های یخ زده استفاده کنید و بعد از این‌که هر میوه‌ای را به صورت جداگانه در مخلوط کن ریختید، آن‌ها را از صافی رد نکنید تا غلظت آبمیوه‌های یخی کم نشده و رنگ‌ها با یکدیگر مخلوط نشوند!

۴  نکته درباره اسموتی ها 

* اسموتی‌ها می‌توانند به سلامت شما کمک کنند، مگر این‌که غیر اصولی تهیه و منجر به چاقی شوند. برای همین سعی کنید همیشه اسموتی را خودتان تهیه کنید تا از میزان چربی آن خیال‌تان راحت باشد. این کار را با شیر کم چرب انجام دهید و به جای استفاده از آب میوه به سراغ میوه‌های تازه بروید.

* برای شیرین شدن و طعم دادن به اسموتی‌های‌تان سعی کنید از عسل استفاده کنید.

* برای تهیه اسموتی به جای انداختن یخ، سعی کنید از میوه‌های یخ زده استفاده کنید.

* همیشه میوه منجمد در یخچال داشته باشید تا هر موقع هوس کردید و یا دوست داشتید با اسموتی از مهمان سرزده‌تان پذیرایی کنید، راحت و بی‌دردسر آن را تهیه کنید. شیوه منجمد کردن میوه‌ها متفاوت است و بهتر است قبل از این‌که میوه‌ها را منجمد کنید، اصولش را بدانید. مثلا برای منجمد کردن موز بهتر است آن را پوست بگیرید، برش‌های کوچک بزنید و طوری در مشما قرار بدهید که روی هم نباشد، چرا که زودتر یخ‌ می‌زنند و سیاه نمی‌شوند.هفته نامه جیم

برچسب ها: اسموتی ، بهار ، هندوانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: