کد خبر: ۱۴۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 23
رئیس هیأت مدیره انجمن دندانپزشکی کشوردرگفتگو با شفاآنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین :رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی کشور از عدم توازن سیستم قانونی و اجرایی در سازمان نظام پزشکی انتقاد کرد و گفت: معتقدم که این سازمان ظرفیت اختیارات بیشتری را دارد که طبیعتاً با تغییر قانون می توان به این مهم دست یافت.

دکترعلی تاجرنیا،درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین، پیرامون عملکرد و نقاط ضعف و قوت های مدیریت کنونی نظام پزشکی  گفت: نمره عملکرد سازمان نظام پزشکی از نظر من 15 است و بیشترین نمره را هم به رئیس کل سازمان به دلیل حضور مداوم در عرصه های مختلف صنفی می دهم.

عضو پیشین شورای عالی نظام پزشکی کشور  اظهار کرد: معتقدم نقطه قوت نظام پزشکی در این بود که در مسائل مختلفی که جامعه پزشکی به آن مبتلا بود به نیت دفاع حاضر بود. اما فکر میکنم که در واقع توازنی بین سیستم تقنینی و اجرایی سازمان برقرار نبود و وزن شورای عالی نظام پزشکی به دلیل رد صلاحیت های گسترده نسبت به دوره های گذشته کاهش محسوسی داشت.

وی ادامه داد: همین امر باعث شد که برخورد ها از طرف شورای عالی سازمان محافظه کارانه تر باشد یا بعضاً بیشتر تحت تأثیر فشارهای دولتی قرار بگیرد. از جمله بحث در حوزه جرائم انتظامی و سنگین کردن مجازات کسانی که متهم به  دریافت های زیاد هستند و معتقدم که این مسئله را می شد با مدیریت بهتری انجام داد و به نتیجه رساند.

وی افزود: مجموعاً فکر می کنم که نظام پزشکی نمره قبولی می گیرد ولی نیاز به اصلاح درزمینه های مختلف مشهود است. اصلاحات هم باید منوط به این باشد که جایگاه قانونی و تصمیم سازی سازمان ارتقاء پیدا کند. همچنین برخی از اختیاراتی که در دولت نهم و دهم از جمله بحث تعرفه بخش خصوصی از آن گرفته شد برگردانده شود و در بخش هایی که دولت می تواند، اختیارات را به نظام پزشکی واگذار کند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درانتخابات آتی نظام پزشکی باید چهره هایی حضور پیدا کنند که بتوانند وزن و جایگاه این سازمان را در افکار عمومی و در بدنه مسولان نظام بالاتر ببرند تا بتوانند مؤثر تر عمل کنند.

رئیس هیأت مدیره انجمن دندانپزشکی در پایان تأکید کرد: من معتقدم که سازمان نظام پزشکی این ظرفیت را دارد که اختیارات بیشتری را بگیرد و طبیعتاً این مسئله با تغییر قانون امکانپذیر خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: