کد خبر: ۱۴۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 19
کالج قلب و عروق آمریکا و انجمن قلب آمریکا دستورالعمل‌هایی را برای برآورد خطر قلبی عروقی بیماران که شامل هشت عامل از جمله سن، سطح کلسترول و فشار خون است، پدید آورده‌اند.
شفا آنلاین:محققان دانشگاه ناتینگهام انگلستان موفق به ایجاد یک الگوریتم یادگیری ماشینی شدند که می‌تواند احتمال حمله قلبی<heart attack> و سکته در افراد را به خوبی یک پزشک پیش‌بینی کند.

به گزارش شفا آنلاین: کالج قلب و عروق آمریکا و انجمن قلب آمریکا دستورالعمل‌هایی را برای برآورد خطر قلبی عروقی بیماران که شامل هشت عامل از جمله سن، سطح کلسترول و فشار خون است، پدید آورده‌اند. این سیستم به طور متوسط خطر ابتلای فرد را با دقت 72.8 درصد حدس می‌زند.

 این الگوریتم از دقت بسیار بالایی برخوردار است؛ اما محققان باز هم برای هرچه بهتر کردن آن تلاش کردند. آن‌ها چهار الگوریتم یادگیری کامپیوتری را طراحی کرده و داده‌های ۳۷۸۲۵۶ بیمار را در آن گنجاندند. این سیستم‌ ابتدا از ۲۹۵ هزار سابقه بیمار برای تولید مدل‌های پیش‌بینی داخلی خود و سپس از سوابق باقی‌مانده برای آزمودن و اصلاح آنها استفاده کرد. نتایج الگوریتم‌ها به طور قابل‌توجهی عملکرد بهتری نسبت به دستورالعمل‌های جاری داشته و دارای دقت 5/74 تا 4/76 درصدی بودند.سپید
منبع: Engadget
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: