کد خبر: ۱۴۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 17
یک مطالعه جدید از شهرهایی در آمریکا که میزبان بزرگترین مسابقات ماراتن هستند، نشان می‌دهد که احتمال مرگ در صورت ابتلا به حمله قلبی یا ایست قلبی در روز برگزاری مسابقه، ۱۳ درصد افزایش می‌یابد.
شفا آنلاین:سکونت در شهری که یک دو ماراتن بزرگ در آن برگزار می‌شود، می‌تواند خطری مرگبار ایجاد کند.

به گزارش شفا آنلاین:یک مطالعه جدید از شهرهایی در آمریکا که میزبان بزرگترین مسابقات ماراتن هستند، نشان می‌دهد که احتمال مرگ در صورت ابتلا به حمله قلبی یا ایست قلبی در روز برگزاری مسابقه، ۱۳ درصد افزایش می‌یابد. نویسندگان معتقدند که این امر به دلیل خیابان‌های مسدودشده و ازدحام ترافیکی است که به زمان موردنیاز برای رسیدن واحدهای نجات به بیمارستان می‌افزاید.

در روزهای ماراتن، بیش از چهار دقیقه در ۱۱ شهر مورد مطالعه به این زمان اضافه شده بود. در افرادی که خود رانندگی می‌کردند یا اشخاص دیگری آنها را می‌رساندند، این تاخیر به طور بالقوه بسیار بیشتر است.


محققان برای این مطالعه، اطلاعات شهرهای موردنظر را از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ بررسی کرده و نرخ مرگ‌ومیر در روز مسابقه را با پنج هفته پیش و پس از این روز مقایسه کردند. آن‌ها همچنین این آمار در شهرهای میزبان را با شهرهای اطراف که تحت تاثیر مسابقات قرار نداشتند، مقایسه کردند. پژوهشگران دریافتند که وجود مسابقات در یک شهر، تعداد موارد ابتلا به حمله یا ایست قلبی در میان افراد بالای ۶۴ سال را تغییر نمی‌دهد؛ اما میزان مرگ‌ومیر طی ۳۰ روز پس از بروز حوادث قلبی را از 9/24 درصد در هنگام عدم برگزاری ماراتن به 2/28 درصد در زمان برگزاری آن افزایش می‌دهد. به علاوه نرخ بروز حمله قلبی همراه با ایست قلبی در افراد بستری‌شده در روز ماراتن نسبت به بیماران بستری‌شده در روزهای غیر از برگزاری ماراتن، دو برابر بیشتر بوده است. زمان رسیدن آمبولانس به بیمارستان هنگام صبح که اغلب این مسابقات برگزار می‌شوند، به طور معمول 7/13 دقیقه بود که در روزهای ماراتن به 1/18 دقیقه افزایش می‌یابد.سپید
منبع: Reuters

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: