کد خبر: ۱۴۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 16
توسعه فضای فیزیکی، نیروی انسانی و تامین منابع لازم برای دسترسی بهترمردم به مراکز بهداشت مهمترین اقدامات سه سال گذشته است

شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: توسعه فضای فیزیکی، نیروی انسانی و تامین منابع لازم برای دسترسی بهترمردم به مراکز بهداشت مهمترین اقدامات سه سال گذشته است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی اکبر سیاری روز گذشته در سفر به ایرانشهر و بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت شهری(Urban Health) و روستایی این شهر،  هدف از این بازدید را ارزیابی، پایش و سنجش خدمات ارایه شده به مردم، بررسی تعمیر، تجهیز و تکمیل واحدهای موجود و سنجش میزان پیشرفت پروژه‌ها ذکر کرد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی گفت: مجوزهایی داده شده تا نیروی انسانی لازم تامین شود که پس از گذراندن دوره در مراکز و واحدهای مورد نظر به کارگرفته شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت(Hygiene) برای مراقبت و رسیدگی به وضعیت سلامت تمام گروه‌های سنی از خردسالان تا بزرگسالان برنامه‌های متفاوت و خاص دارد و قصد داریم از نحوه ارائه خدمات به مردم و میزان رضایتمندی آنها در منطقه ایرانشهر اطلاعات لازم را از نزدیک کسب کنیم.

وی افزود: با شناسایی کمبودها و مشکلات، می‌توان با همکاری مسئولان دانشکده و ارائه راه حل‌ها توسط کارشناسان و متخصصان بومی به سهولت بیشتر به نتیجه رسید.

سیاری در ادامه گفت: سلامت مردم منطقه از ناحیه بیماری‌های واگیر تهدید می‌شد از جمله مالاریا که با همکاری مردم و متخصصان و توسعه بهداشتی منطقه مهار شد. در خصوص بیماری سل هم اقدامات قابل توجهی توسط مرکز مدیریت بیماریهای واگیر انجام شده است که باید پیگیری شود.

وی افزود: در سال ۹۲ بیماری وبا در شهرستان ایرانشهر نسبت به بقیه نقاط کشور به دلیل همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان شایع بود اما با تلاش شبانه‌روزی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در سال‌های ۹۳ تا۹۵ مشکل خاصی نداشتیم و توانستیم به‌خوبی آن را مهار کنیم. 

سیاری در خصوص بیماری‌های غیر واگیر با اشاره به این که ریشه این بیماریها در رفتارهای نادرست شامل تغذیه ناسالم ، استفاده از مواد مخدر، دخانیات ، الکل و کم تحرکی و داشتن فشار خون، قند خون و چاقی است، گفت: این عوامل باعث به وجود آمدن بیماری‌های شایع مثل سکته‌های قلبی و مغزی،سرطان(Cancer)،دیابت و بیماریهای مزمن تنفسی می‌شود.

وی ادامه داد: مسئله مهم دیگر این منطقه، مادران باردار و وضعیت زایمان آنها است که اقدامات دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر باعث کاهش مرگ و میر مادران باردار در دوران بارداری و حین زایمان شده است.

برچسب ها: بهداشت ، سلامت ، سنجش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: