کد خبر: ۱۴۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 16
عارف لرستانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در چهل‌وپنج‌سالگی، جمعه‌شب درحالی‌که خواب بود درگذشت.

شفا آنلاین:این خبر از صبح شنبه توسط دوستان نزدیک این هنرمند چون امیرمهدی ژوله، خشایار الوند و سپند امیرسلیمانی تائید شد و خیلی زود هنرمندان مختلف با انتشار متن و تصویری از این هنرمند فقید یادش را در فضای مجازی گرامی داشتند.

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید عارف لرستانی که بیشتر به‌عنوان بازیگر طنز مجموعه‌های تلویزیونی شناخته می‌شود، به احتمال زیاد براثر سکته قلبی فوت کرده است (متولد ۱۵ بهمن ۱۳۵۰) در کرمانشاه، بازیگر تئاتر و تلویزیون ایران بود. او با مجموعه «جنگ ۷۷» به کارگردانی مهران مدیری پا به عرصه بازیگری گذاشت و پس‌ازآن در چندین مجموعه دیگر ازجمله «قهوه تلخ» با او همکاری کرد. ازجمله آثار تلویزیونی این بازیگر فقید به «در حاشیه»، «کوچه مروارید»، «شوخی کردم»، «ویلای من» و «مرد دو هزارچهره» می‌توان اشاره کرد. او همچنین در فیلم‌های سینمایی «شام عروسی» (۱۳۸۴)، «انتخاب»، (۱۳۸۳)، «معادله» (۱۳۸۲) و «مانی و ندا» (۱۳۷۹) بازی کرده است.
نقش‌آفرینی او در مجموعه «قهوه تلخ» پس از سال‌ها در نقش شخصیتی شبیه رضاخان بسیار موردتوجه واقع‌شده بود. عارف لرستانی در تابستان سال 94 با کارگردانی نمایش«شام آخر» اولین تجربه کارگردانی را کسب کرد و این تجربه ازجمله آخرین فعالیت‌های تئاتری او است. پس‌از خبر درگذشت این هنرمند خشایار الوند که راهی منزل لرستانی بود در گفت‌وگو با رسانه‌ها بیان کرد:« عارف جمعه‌شب به دلیل قطع نشدن سکسکه‌اش به همراه همسرش به پزشک مراجعه کرده و پس از تزریق دو آمپول به منزل بازگشته و در خواب دچار حمله قلبی شده است و احتمال خطای پزشکی وجود دارد.» همچنین الهام ناصری همسر عارف لرستانی به فارس دراین‌باره گفت:« جمعه‌شب به همراه همسرم به دلیل سکسکه‌های مداومی که گرفته بود به یکی از بیمارستان‌های غرب تهران مراجعه کردیم.» او ادامه داد:« قصور پزشکی باعث مرگ همسرم شد و ما پیگیر این موضوع از طریق مراجع هستیم.»

این در حالی است که خبرنگار سپید جهت صحت‌وسقم این اخبار با همسر این هنرمند تماس داشت اما او به دلیل شرایط روحی خاصش امکان صحبت نداشت. پوپک مظفری، دستیار کارگردان سینما و تلویزیون و از دوستان نزدیک خانواده لرستانی  گفت:« هنوز هیچ‌چیزی مشخص نیست و اخبار منتشرشده در رسانه به نقل از همسر این هنرمند صحت ندارد. جسد جهت کالبدشکافی به پزشکی قانونی برده شده و باید منتظر پاسخ پزشکی قانونی باشیم.» سپند امیرسلیمانی نیز که از دوستان نزدیک عارف لرستانی بود در گفت‌وگو با خبرنگار سپید گفت:« جمعه‌شب عارف که چند روزی بود دچار سکسکه شدید شده بود به همراه همسرش به یکی از بیمارستان‌های نزدیک منزلشان در غرب تهران مراجعه کرد و پس از بهبودی نسبی به خانه آمده است.»

او ادامه داد:« عارف در خواب و براثر سکته قلبی درگذشت و ما نیز صبح شنبه از طریق همسر این هنرمند مطلع مرگ او شدیم.» امیرسلیمانی در ارتباط با انتشار اخباری به نقل از او و دیگر هنرمندان مبنی برخطای پزشکی بیان کرد:« جسد عارف لرستانی جهت کالبدشکافی و مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی سپرده‌شده است و فعلاً نمی‌توان هیچ خبر دقیقی مبنی بر قصور پزشکی و دلیل اصلی مرگ او داد.» او در مورد وضعیت سلامتی عارف لرستانی نیز گفت:« تا آنجایی که من در جریان هستم او بیماری خاصی نداشت و در سلامت به سر می‌برد.»


در پی انتشار اخباری مبنی بر ادعای همسر عارف لرستانی درباره خطای پزشکی در مورد مرگ همسرش، سازمان نظام پزشکی واکنش نشان داد.


روابط عمومی سازمان نظام پزشکی اعلام کرد: «پزشکی قانونی علت مرگ مرحوم لرستانی را نامشخص اعلام کرده و ذکر خطای پزشکی بدون دلیل و سند بی‌‌انصافی بوده و جرم تلقی می‌شود.
روابط عمومی سازمان نظام پزشکی اعلام کرده است که از طریق کالبدشکافی علت دقیق مرگ مشخص می‌شود. ساعت ۲۰ شب گذشته مرحوم لرستانی به درمانگاه یکی از بیمارستان‌های پایتخت به دلیل سکسکه شدید مراجعه کرده که اقدامات لازم جهت رفع مشکل ایشان انجام‌شده است. ایشان پس از مراجعه به بیمارستان باحال عمومی مساعد مرخص می‌شود و در پرونده ایشان نیز ذکرشده که در صورت بدتر شدن وضعیت حتماً به بیمارستان مراجعه شود. تاکنون در سازمان نظام پزشکی شکایتی از جانب خانواده مرحوم لرستانی ثبت‌نشده است.»


همچنین رضا پایدار دراین‌باره به ایسنا گفت: «معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران بلافاصله پس‌از خبر درگذشت عارف لرستانی در رسانه‌ها و احتمال قصور پزشکی در مرگ این هنرمند، تحقیقات و بررسی‌های خود را آغاز کرد و وی در ساعات اولیه بامداد روز شنبه، به علت سکسکه مقاوم به درمان، به بیمارستان عرفان تهران مراجعه کرده بود.»


او ادامه داد: «برای درمان سکسکه مقاوم به درمان او، تزریق دارویی مربوطه انجام می‌شود و باحال عمومی و علائم حیاتی مناسب از بیمارستان مرخص می‌شود. وی حدود ساعت 8 صبح در منزل دچار ایست قلبی می‌شود و به اورژانس 115 اطلاع داده می‌شود.»


پایدار اضافه کرد: «در زمان حضور اورژانس 115 او فاقد هرگونه علائم حیاتی بوده است. در بررسی‌های اولیه مربوط به فوت این هنرمند، هیچ مستندی مبنی بر خطا یا قصور پزشکی وجود ندارد، اما برای اطمینان بیشتر این موضوع را پیگیری می‌کنیم.» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: «جسد مرحوم لرستانی باید برای بررسی‌های بیشتر و کالبدشکافی به سازمان پزشکی قانونی منتقل شود و پس از بررسی‌های تکمیلی، نتایج این پرونده از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: