کد خبر: ۱۴۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 16
رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی
پرونده شکایت اول خانواده مرحوم کیارستمی به دادگاه تجدیدنظر رفته و باید منتظر ماند تا رای این دادگاه صادر شود که گمان می‌کنم حدود 20 روز تا یک ماه دیگر این اتفاق خواهد افتاد
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی گفت: «پرونده شکایت اول خانواده مرحوم کیارستمی به دادگاه تجدیدنظر رفته و باید منتظر ماند تا رای این دادگاه صادر شود که گمان می‌کنم حدود 20 روز تا یک ماه دیگر این اتفاق خواهد افتاد.»

 به گزارش شفا آنلاین:ایرج خسرونیا ضمن ارائه شرح مختصری از آنچه تا امروز در ارتباط با پرونده مرحوم عباس کیارستمی انجام شده، گفت: «پس از فوت مرحوم کیارستمی در ابتدا خانواده ایشان شکایتی نکردند و این سازمان نظام پزشکی بود که شاکی پرونده شد و پرونده‌ای به این منظور تشکیل داد.

پس از آن هیئتی متشکل از سی تا چهل نفر از بزرگان کشور جمع شدند و راجع به این پرونده تحقیق و اظهار نظر کردند. نتیجه این تحقیقات به این شکل اعلام شد که در مرگ مرحوم کیارستمی مسئولان ایرانی دخالت چندانی نداشتند ولی قصورهایی در این زمینه انجام گرفته است. وقتی این رای را اعلام کردیم، وکیل ایشان اعلام کرد که رای را قبول ندارند و از بیمارستان و پزشک عفونی آن مرحوم شکایت دارند. بنابراین مجددا پرونده دیگری تشکیل شد که ما پرونده را برای دادسرا ارسال کردیم. دادسرا هم رسیدگی کرد که منجر به صدور رای برائت شد. حکم برائت به هیئت بدوی آمد و این هیئت هم رای را تایید کرد و نهایتا پرونده شکایت دوم هم تقریبا بسته شد.»

وی در ارتباط با سرنوشت رای صادره برای شکایت اول هم گفت: «پرونده شکایت اول هم درحال حاضر به درخواست وکیل و خانواده مرحوم کیارستمی به دادگاه تجدیدنظر رفته و باید منتظر ماند تا رای این دادگاه صادر شود که گمان می‌کنم حدود 20 روز تا یک ماه دیگر این اتفاق خواهد افتاد.»
افزایش تعرفه‌ها مطابق با نرخ تورم رئیس هیئت مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی درباره موضوع تعیین تعرفه‌های تشخیصی درمانی برای سال جدید هم گفت: «من با این مسئله مخالف هستم که هر سال موعد تعیین تعرفه‌ها که می‌شود، عده‌ای را دور هم جمع کنند و وقت آنها را بگیرند.

من معتقدم تعرفه‌های پزشکی هم باید مطابق نرخ تورمی که سالانه از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، افزایش پیدا کند. همان‌گونه که در کشورهای دیگر به این شکل عمل می‌شود. نیازی به برگزاری جلسه و دور هم جمع شدن یک عده تحت عنوان شورای عالی بیمه و نظام پزشکی و وزارت بهداشت و . . . نیست. من معتقدم روال صحیح این است که همان چیزی که بانک مرکزی به عنوان نرخ تورم اعلام می‌کند، به صورت اتوماتیک به تعرفه‌های تشخیصی درمانی هم اضافه شود. در این‌صورت جای هیچ صحبتی هم نمی‌ماند.»

خسرونیا در ادامه با انتقاد از اینکه با گذشت یک ماه از سال جدید هنوز تعرفه‌ها اعلام نشده، اظهار کرد: «وضعیت بیمارستان‌های خصوصی در این شرایط چه می‌شود؟ آیا آنها باید خودشان قیمت‌ها را افزایش دهند؟ کاهش دهند؟ چه باید بکنند؟ به‌هرحال آنها هم انتظار دارند همانطور که هزینه‌هایشان مطابق تورم افزایش پیدا می‌کند، درآمدشان و تعرفه‌ خدماتشان هم افزایش پیدا کند.» وی افزود: «الان قیمت همه چیز بیش از 20 درصد بالا رفته است. مالیات خود دولت بالا رفته، کرایه تاکسی بالا رفته، تامین اجتماعی بالا رفته و . . . چگونه بعضی‌ها انتظار دارند که تعرفه‌های پزشکی هیچ‌ تغییری نکند؟»

رئیس هیئت مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی خاطرنشان کرد: «درحال حاضر چند نظر وجود دارد. بعضی‌ها معتقدند تعرفه‌ها باید افزایش پیدا کند، بعضی‌ها به ثابت ماندن تعرفه‌ها اعتقاد دارند و گروهی هم حتی نظرشان کاهش تعرفه‌ها است.» وی در پاسخ به این سوال که آیا سناریوی کاهش تعرفه‌ها امکان‌پذیر است یا نه، گفت: «به نظر من امکان‌پذیر نیست ولی وقتی که زور باشد، امکان‌پذیر می‌شود.»

معاون نظارت سازمان نظام‌پزشکی تهران بزرگ در ادامه تاکید کرد: «درحال حاضر هیچ تغییری در تعرفه‌ها در هیچ‌یک از مراکز دولتی و خصوصی داده نشده است.» وی اضافه کرد: «بنده دبیر سامانه 1690 هم هستم و دائما درحال تحقیق و بررسی این موضوع هستیم. خوشبختانه تا امروز شاهد تخلفات عمده‌ای نبوده‌ایم و مراکز درمانی براساس همان تعرفه‌هایی که اعلام شده درحال خدمت‌رسانی هستند و منتظرند که دولت تصمیم لازم را بگیرد. امیدواریم که این تصمیم هرچه سریع‌تر گرفته شود و این بلاتکلیفی خاتمه پذیرد.» سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: