کد خبر: ۱۴۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 12
یکهزار و ۸۱ مورد از مجموع شکایت‌های ثبت‌ شده در این سامانه در تعطیلات نوروز،‌ مورد پیگیری کامل قرار گرفته است

شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت از استقرار کامل و ارتقای سامانه رسیدگی به شکایات ۱۹۰ کشوری خبر داد و گفت: یکهزار و ۸۱ مورد از مجموع شکایت‌های ثبت‌ شده در این سامانه در تعطیلات نوروز،‌ مورد پیگیری کامل قرار گرفته است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد حسین میردهقان  از  استقرار کامل و ارتقای سامانه(system) رسیدگی به شکایات ١٩٠ کشوری و جایگزینی آن با  سامانه‌های ١٤٩٠، ١٥٩٠ و ١٦٩٠ وزارت بهداشت طی روزهای آتی خبر داد و گفت: از اطلاعات سامانه ١٩٠ در جهت رعایت حقوق گیرندگان خدمات بهداشتی و درمانی و برای ارزیابی اعتباربخشی مراکز درمانی کشور بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی نیز این سامانه برای رسیدگی به شکایات مردمی فعال بود، افزود: دراین راستا از ۲۶ اسفند ماه سال ۹۵ تا پایان تعطیلات نوروز، کارشناسان سامانه ۱۹۰ به ۸هزار و ۹۷۱ تماس مردمی پاسخ داده‌اند. در عین حال از تعداد یکهزار و ۳۵۰ شکایت ثبت شده در این سامانه، یکهزار و ۶۵ مورد مرتبط با حوزه درمان، ۲۰۰ مورد مرتبط با اورژانس ۱۱۵ و ۸۵ مورد مرتبط با تعرفه بوده‌اند. یکهزار و ۸۱ مورد از مجموع شکایت‌های ثبت‌شده، ‌ مورد پیگیری کامل قرار گرفته و ۲۶۹ مورد نیز در دست رسیدگی هستند.

میردهقان ضمن تشکر از کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دلیل خدماتی(Services) که به مردم در ایام نوروز ارائه کردند، افزود: همچنین از ستاد دانشگاه‌ها، رؤسا و مدیران بیمارستان‌ها، بازرسان نظارت بر درمان، بهداشت و اورژانس‌ها که با حضورشان در مراکز درمانی و اورژانس‌های پیش بیمارستانی، آرامش و آسایش مردم را تامین کردند، تشکر می‌کنم. در عین حال تاکید می‌کنم که ناظرین نظارت بر مراکز درمانی و اورژانس‌ها در طول سال فعال خواهد بود.

برچسب ها: خدمات ، بهداشت ، وزارت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: