کد خبر: ۱۴۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 09
ورزش و فعالیت بدنی به تنهایی سبب کاهش وزن نمی‌شود و مصرف یک رژیم غذایی مناسب لازم است
شفا آنلاین>سلامت>متخصص بهداشت و سلامت(Health) گفت: ورزش و فعالیت بدنی به تنهایی سبب کاهش وزن نمی‌شود و مصرف یک رژیم غذایی مناسب لازم است.

به گزارش شفا آنلاین، محمد هاشمی متخصص بهداشت و سلامت در خصوص رژیم غذایی در فصل بهار که به تناسب اندام نیز کمک کند، گفت: مواد غذایی که مصرف می‌کنیم به دو منظور تأمین انرژی برای فعالیت‌های روزمره بدن و تأمین مواد اولیه برای ترمیم بافت‌های فرسوده بدن، انجام می‌شود.

وی افزود: رژیم غذایی(diet) مناسب باعث می‌شود بافت‌های فرسوده ترمیم و رشد بدن انجام و انرژی لازم برای بدن کسب شود. 

هاشمی، گفت: در ایام نوروز به دلیل اینکه خورد و خوراک طبق قاعده درستی نبوده طبیعتاً منجر به افزایش وزن بدن شده است به همین دلیل لازم است که بعد از این ایام در مصرف خوراکی‌ها دقت بیشتری شده و رژیم مناسب غذایی اتخاذ شود.

این متخصص بهداشت، گفت: در فصل بهار هوا و وضعیت اقلیمی شرایط بهتری پیدا می‌کند و فرصت برای افزایش فعالیت بدنی فراهم می‌شود؛ باید بدانیم که ورزش و فعالیت بدنی به تنهایی سبب کاهش وزن نمی‌شود و مصرف یک رژیم غذایی مناسب لازم است. 

وی اضافه کرد: در فصل بهار مانند تمام طول سال لازم است یک هرم تغذیه‌ای مناسب (گروه پنج‌گانه) که شامل گوشت، پروتئین، میوه، سبزیجات و لبنیات است مصرف شود اما توصیه ما این است که در این فصل از میوه و سبزیجات تازه به میزان بیشتری استفاده شود. 

رئیس انجمن چاقی،‌ گفت: ما معتقدیم که در فصل بهار باید از یک دستور غذایی متنوع، متعادل و متناسب استفاده کرد. به این صورت که از تمام گروه‌های غذایی استفاده شود و باید این خوراکی‌ها علاوه بر تنوع از تعادل هم برخوردار باشند همچنین میزان آن‌ها متناسب با وضعیت سن، جنس و استخوان‌بندی بدن باشد.
برچسب ها: ورزش ، سبزیجات ، کاهش وزن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: