کد خبر: ۱۴۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 09
شانس شما برای ابتلا به پوکی استخوان بیشتر می‌شود، اگر در خانواده شما به عنوان مثال پدر یا مادر شکستگی مفصل ران یا لگن در اثر پوکی استخوان را تجربه کرده باشند.

اگر شما بیش از 50 سال سن دارید، باید با پزشکتان درباره انجام آزمایش تراکم استخوان و تشخیص پوکی استوان مشورت کنید چون احتمالاً در معرض خطر این بیماری هستید.


به گزارش شفاآنلاین :به نقل از  به طور معمول غربالگری پوکی استخوان <Screening for osteoporosis>برای مردان و زنان بالای 65 سال توصیه می‌شود اما ممکن است برخی از افراد زودتر در معرض این بیماری قرار گیرند. در اینجا 6 نشانه که به شما می‌گوید در معرض خطر این بیماری قرار دارید معرفی شده است:


یک بار دچار شکستگی استخوان شده‌اید: اگر شما بخصوص بعد از 40 سالگی دچار شکستگی استخوان شده باشید، آنهم به خاطر سقوط در اثر راه رفتن و یا عدم تعادل، یک ایده خوب این است که هر چه سریع‌تر نسبت به انجام آزمایش تراکم استخوان اقدام کنید.


داروهای خاص مصرف می‌کنید: برخی از داروها مانند استروئیدها، و یا داروهای ضد تشنج خطر پوکی استخوان را افزایش می‌دهند.


وزن از دست داده‌اید: اگر شما زیر 132 پوند وزن دارید یا سابقه کاهش وزن عمده را تجربه کرده‌اید، بهترین و ایمن‌ترین کار این است که به انجام آزمایش تراکم استخوان بپردازید.


در خانواده‌تان سابقه پوکی استخوان وجود دارد: شانس شما برای ابتلا به پوکی استخوان بیشتر می‌شود، اگر در خانواده شما به عنوان مثال پدر یا مادر شکستگی مفصل ران یا لگن در اثر پوکی استخوان را تجربه کرده باشند.


برخی عادات غلط را در زندگی دارید: عادات غلطی مانند سیگار یا الکل خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می‌دهند.


برخی شرایط پزشکی را دارید: شرایط پزشکی مانند آرتریت روماتوئید، بیماری التهابی روده، سندرم سوء جذب مانند بیماری سلیاک، هیپرپاراتیروئیدیسم، بیماری‌های مزمن کبدی، بیماری مزمن انسدادی ریه، یائسگی زودرس و دیابت نوع 1 خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می‌دهد.besthealthmag

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: