کد خبر: ۱۴۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 08
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ؛صاحبان کانال های شبکه‌های اجتماعی بدانند که نوشتن اخبار و مطالب خلاف واقعیت بر علیه شخصیت‌ها و پزشکان جرم است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری فردی که برای بالا بردن اعضای کانال شبکه اجتماعی خود اقدام به توهین به وزیر بهداشت کرده بود،خبر داد و گفت:صاحبان کانال های شبکه‌های اجتماعی بدانند که نوشتن اخبار و مطالب خلاف واقعیت بر علیه شخصیت‌ها و پزشکان جرم است.

به گزارش شفا آنلاین، سرهنگ محمد مهدی کاکوان اظهار داشت: چندی پیش پرونده ای با موضوع انتساب اعمالی بر خلاف حقیقت به شکوائیه وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به پلیس فتا واصل شده و نماینده شاکی اعلام کرد که فرد یا افرادی ناشناس با راه اندازی کانال تلگرامی اقدام به درج مطالب و اخبار خلاف واقع و نسبت دادن آن به شخص وزیر بهداشت کرده و این موضوع باعث تشویش اذهان عمومی شده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه اقدامات فنی و تخصصی برای شناسایی و دستگیری دست اندرکاران این کانال انجام شد، گفت: کارآگاهان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و رایانه ای از جمله ردیابی اینترنتی گرداننده اصلی کانال تلگرامی را شناسایی کردند.

وی با اشاره به اخذ مجوزهای قضایی برای دستگیری متهم ادامه داد: ماموران با حضور در محل حضور این فرد، وی را دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای‌اش را جمع‌آوری کردند که در بررسی فنی ادله دیجیتال مرتبط با موضوع اتهامی کشف شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به انجام بازجویی از متهم اظهار کرد: در تحقیقات(researches) انجام شده متهم به جرم خود معترف و انگیزه خود را بالا بردن تعداد اعضای کانال تلگرامی و کسب درآمد اعلام کرد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده، گفت: پرونده این فرد به همراه متهم به دادسرا ارسال و از سوی مرجع قضایی برای نامبرده قرار تامین مناسب صادر شد.

سرهنگ کاکوان با هشدار به شهروندان گفت: صاحبان کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی باید بدانند که نوشتن اخبار و یا مطالب خلاف واقعیت بر علیه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی بالاخص قشر زحمتکش جامعه پزشکی جرم محسوب شده و به شدت با آن برخورد خواهد شد.

برچسب ها: پلیس فتا ، وزیر ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: