کد خبر: ۱۴۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 05
دکتر علی‌محمد آدابی اظهار امیدواری کرد که با اجرای برنامه «نشاط و تندرستی ویژه پرستاران کشور» از بروز حوادث ناگوار و وقایع تلخ مرگ پرستاران براثر کار زیاد جلوگیری شود
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور، تدوین و اجرای برنامه «نشاط و تندرستی» پرستاران را مهم‌ترین اولویت کاری در سال ۹۶ برشمرد و گفت: این برنامه بزودی تدوین(Codification) و اجرا می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی‌محمد آدابی اظهار امیدواری کرد که با اجرای برنامه «نشاط و تندرستی ویژه پرستاران کشور» از بروز حوادث ناگوار و وقایع تلخ مرگ پرستاران براثر کار زیاد جلوگیری شود.

وی، تلخ‌ترین خاطره سال گذشته را از دست دادن ۱۰ همکار جوان پرستار بر اثر کار زیاد و سندرم کاروشی دانست و افزود: متأسفانه امسال هم در ۱۲ فروردین یکی از همکاران جوان ما در بیمارستان فیروزگر فوت کرد و بر غم  و آلام جامعه پرستاری افزود.

رئیس کل سازمان(Organization) نظام پرستاری، خوشایندترین اتفاق در سال گذشته را منوط به میزان آگاهی پرستاران و حضور پرشور آنها در مراسم مختلف از جمله روز پرستار، همایش‌ها و میتینگ‌های پرستاری دانست و گفت: برگزاری و حضور چشمگیر پرستاران در جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی در اهواز یکی از نمونه‌های بارز آن است.

آدابی، تشکیل حدود ۵۰۰ انجمن حرفه‌ای در سطح کشور زیر نظر سازمان نظام پرستاری کشور را از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جدید برشمرد و افزود: این انجمن‌ها مسایل علمی و صنفی پرستاران را به شکل انجمن و در گروه‌های کوچک زیر نظر سازمان نظام پرستاری پیگیری و نظارت می‌کنند.

وی، وظیفه این انجمن‌های حرفه‌ای را پیگیری مسائل علمی و صنفی پرستاران با تشکیل کلوپ‌هایی با موضوع دیابت(Diabetes)، چاقی، تالاسمی، ایدز و …. دانست و گفت: این انجمن‌ها به کمک مددجویان در جامعه می‌روند و در سطوح مختلف پیشگیری، مراقبت‌های درمانی و حتی مراقبت‌های پس از بیمارستان خدماتی را ارائه می‌دهند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اعتقاد به اینکه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مهم‌ترین قانون بر زمین مانده جامعه پرستاری است، گفت: تعرفه هوم کر نیز در آخرین جلسات شورایعالی بیمه در روزهای پایانی سال به تصویب رسید و با حضور و تلاش دکتر عابدی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مقرر شد پرداخت کارانه پرستاران به اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری موکول شود که البته نقطه امید و عطفی است که پس از گذشت یک دهه از تصویب قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرا شد.

آدابی با انتقاد از اجرای ناقص اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ای، یادآور شد: سازمان نظام پرستاری کشور هیچ نقشی در تدوین آیین‌نامه آن نداشته و بر همه موارد این آیین‌نامه ایراد وارد می‌کند و می‌کوشد در سال جدید با تدوین آیین‌نامه‌ای از نظر قانونی نسبت به اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ای زیر نظر این سازمان اقدام کند.

برچسب ها: پرستار ، خاطرات ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: