کد خبر: ۱۴۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 04
شفاآنلاین :همزمان با مراجعه مردی به دادسرای جنایی تهران که خواستار دریافت دیه پدرش شد،پرونده این ماجرا پس از 39 سال قبل گشوده شد.این مرد مدعی است پدرش در حادثه آوار بیمارستان سینا جان خود را از دست داده است.

به گزارش خبرنگار شفاآنلاین وبراساس اوراق موجود درپرونده، 39 سال قبل، - 4 مرداد سال 57 -بخشی ازبیمارستان سینا در تهران ریزش کرد. آن‌طور که در روزنامه ها نوشته شده بود به‌دنبال اعلام این ریزش مأموران آتش‌نشانی و امداد وارد عمل شدند. تلاش برای نجات زیر آوار ماندگان آغاز شد و در همان دقایق اولیه مأموران امداد موفق به بیرون آوردن جسد زن جوانی شدند. تلاش‌ها ادامه داشت تا اینکه ساعاتی بعد 4 جسد دیگر بیرون کشیده شد و درنهایت ساعت 6 صبح روزبعد هم 6 جسد دیگر رابیرون آوردند.
اجساد متعلق به بیمارانی بود که در بخش جراحی بیمارستان بستری شده بودند. در نهایت اعلام شد ریزش آوار بیمارستان سینا جان 7 زن و 4 مرد را گرفته و 21 نفر نیز در این ماجرا مجروح شده‌اند.
در همان روزهای اول دستور تحقیقات برای شناسایی علت این حادثه صادر شد و خبرنگاران در گفت‌و‌گو با مجروحان حادثه آوار بیمارستان نوشتند: «یکی از بیماران می‌گوید برای تعمیر تیرهای آهن بخش جراحی به بیمارستان آمده بودند. علاوه بر اینکه سر و صدا بیماران را ناراحت می‌کرد، دیوار هم تکان می‌خورد. مسئولان و مهندسانی که مسئول این کار بودند به مسئولان بیمارستان گفته بودند که احتمال فرو ریختن آوار وجود دارد. این قسمت از بیمارستان 60 تا 70 سال قدمت دارد. بخش دیگر بیمارستان هم سال گذشته فرو ریخته بود که 100 سال قدمت داشت.اینکه آن زمان چه اتفاقی افتاد و علت ریزش چه بود، نیاز به تحقیق دارد.»
براساس این گزارش، با گذشت سال‌ها ازاین حادثه مرگبار، چندی قبل مرد جوانی به دادسرای ناحیه 12 تهران رفت وبا تسلیم دادخواستی خواستاردریافت دیه پدرش- قاسم- شد. او در پاسخ به اینکه چرا در این مدت شکایتی مطرح نکرده است گفت: «تصور نمی‌کردم به من وخانواده‌ام دیه‌ای تعلق بگیرد اما وقتی ازاین ماجرا با خبر شدم، تصمیم گرفتم تا دیه پدرم را بعد از سال‌ها بگیرم.»
به‌دنبال این شکایت تحقیقات برای بررسی اظهارات مرد جوان آغاز شد. درحالی که هیچ مدرکی در این خصوص پیدا نشد، بازپرس پرونده خواهان ارائه مدرک شد و پسر قاسم مدارکی که یکی از آنها کپی جراید آن زمان که خبر حادثه بیمارستان در آن منتشر شده را ارائه کرد. بنابراین پس ازاعلام نظریه کارشناسی و ارائه گزارش پرونده ازسوی دادسرای محل، پرونده برای ادامه رسیدگی به شعبه ششم دادسرای جنایی تهران ارجاع شد.
بدین ترتیب بازپرس محسن مدیر روستا باتوجه به مدارک موجود در پرونده دستور داد تا گواهی معاینه جسد مرد 62 ساله از پزشکی قانونی گرفته شود. از آتش‌نشانی هم خواسته شد تا با بررسی آرشیواسناد‌شان اعلام کنند که آیا در رابطه با ریزش بیمارستان سینا در مرداد 57 مدارکی دردست دارند یا نه. همچنین مقررشد دراین باره نیزتحقیق شود که آیا در این خصوص به بستگان فوت شدگان حادثه دیه و غرامت پرداخت شده است یا خیر. و نکته آخر اینکه آیا به این مرد دیه پدرش تعلق می‌گیرد یاخیر.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: