کد خبر: ۱۴۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 03
با ادامه فعالیت سامانه بارشی روی کشور، امروز در غالب مناطق بجز جنوب شرق استان هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ توده هوای سرد به کشور از کاهش دمای هوا در پایتخت خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،احد وظیفه با بیان این مطلب اظهار داشت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی روی کشور، امروز در غالب مناطق بجز جنوب شرق استان هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش دیروز در لرستان، شرق کرمانشاه، شمال چهارمحال وبختیاری، جنوب کهگیلویه وبویراحمد، شمال و شرق خوزستان، شمال سمنان، گیلان، شمال خراسان رضوی، جنوب خراسان شمالی و شرق فارس بود، ادامه داد: روز دوشنبه عمده فعالیت این سامانه(system) درنیمه شمالی کشور خواهد بود ولی همچنان بارش‌های پراکنده در برخی نقاط نیمه جنوبی در استان‌های فارس، کرمان و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه شدت بارش در روز دوشنبه درنیمه غربی سمنان، مرکزی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و نیمه شمالی اصفهان خواهد بود اظهار کرد: روز سه‌شنبه بارش‌ها با شدت کمتر در نیمه شمالی کشور ادامه داشته و بتدریج این سامانه از کشور خارج می‌شود. طی امروز و فردا به سبب نفوذ توده هوای سرد ضمن کاهش دما در نیمه شمالی، بارش‌ها در مناطق کوهستانی ونقاط سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز و زاگرس(Zagros) مرکزی به صورت برف است و در برخی ساعات وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور و دامنه‌های البرزمرکزی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده نیز بیان کرد: آسمان تهران روز دوشنبه ابری در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد در اواخر وقت کاهش ابر با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 11 درجه سانتی گراد و روز سه‌شنبه کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 13 درجه سانتی گراد پیش‌بینی می‌شود.
برچسب ها: دما ، کاهش ، سامانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: