کد خبر: ۱۴۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 03
توجه به مسائل زیست‌محیطی در صنعت گردشگری پاک می‌تواند اهمیتی بیش از مسائل اقتصادی داشته باشد
شفا آنلاین>اجتماعی>نخستین رستوران هوایی کشور با حضور معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر کشور در دهکده شاندیز به‌بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش شفا آنلاین، سعید شیرکوند معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، در مراسم افتتاحیه این رستوران شامگاه 10 فروردین ماه، گفت: توجه به مسائل زیست‌محیطی در صنعت گردشگری پاک می‌تواند اهمیتی بیش از مسائل اقتصادی داشته باشد و شهرستان بینالود از این حیث به‌عنوان یکی از شهرستان‌های موفق در عرصه گردشگری محسوب می‌شود.

او با اشاره به نامگذاری امسال ازسوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، افزود: باید برای تقویت صنعت گردشگری تلاش شود، زیرا مزایا و کارایی‌های متنوع و متعددی در این صنعت وجود دارد؛ البته اقتصاد این صنعت تکیه به توانمندی جوانان در زمینه‌های علمی و تکنولوژیک و استفاده از ظرفیت‌های علمی دیگر کشورها دارد.

معاون سرمایه‌گذاری(investment) و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: صنعت به‌معنی مجموعه‌ای از فعالیت‌های مرتبط با هم است که همه سازوکارها از تولید تا مصرف را در خود دارد و باید آن‌قدر ظرفیت داشته باشد که بتواند سودآور باشد و به‌منظور ایجاد اشتغال نقش ایفا کند که در این میان، صنعت گردشگری به‌معنای واقعی باید برای تولید، اشتغال و درآمدزایی گام بردارد.

شیرکوند با بیان اینکه صرفاً‌ با سفر رفتن اشتغال شکل نمی‌گیرد، افزود: ما باید فرهنگ‌سازی کنیم و مردم از ظرفیت‌های گردشگری در سفرهای خود استفاده کنند.

حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری(Tourism) خراسان رضوی نیز با اشاره به فعالیت‌های گردشگری این استان و بویژه منطقه نمونه گردشگری شاندیز گفت: تاکنون در حوزه گردشگری استان، 520 اشتغال ایجاد شده است.

سعید صفری مجری طرح رستوران هوایی نیز با بیان توضیحاتی درباره این پروژه اظهار کرد: این رستوران با 6/5 تن وزن طراحی شده و تا ارتفاع 40 متر بالا می‌رود و در یک نوبت، یک ساعته امکان پذیرایی از 28 نفر با 10 خدمه را دارد.

هزینه ساخت این رستوران هوایی، 20 میلیارد ریال بود که صددرصد به دست متخصصان داخلی طراحی و اجرا شده است.
برچسب ها: رستوران ، سازمان ، بینالود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: